[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.
Abraham Gabor
abraham at plus7.hu
Thu May 6 11:41:58 CEST 2010
> > > Az a baj ezekkel a bazmegekkel, hogy olyankor is megtartjak az autot,
> > > amikor rendesen mar baj lenne, a vezeto szamara nicns visszajelzes,
> > > hogy most nem o volt ugyes, hanem az elektronika mentette meg az
> > > irhajat.
> >
> > Az en automban az ABS es a kiporgesgatlo is visszajelzi
> > a mukodest, raadasul eleg jol lehet erezni is.
> >
>
> saabon en is ereztem , mas tipusokon az ESP mar nem jelez vissza -
Mazda 6-on van lámpája.
> siman mukodik es csak egy halvany erzes alapjan kezdtem el rangatni ,
fekezgetni
> hogy mi a franc van - csuszott az auto , de semmi visszajelzest
> nem adott .
> ennek hala ha nem veszem eszre , a kovetkezo kanyarba annyival megyek be
> amivel mar nem veheto be .
Ja aki a kanyarveteli sebesseget ugy valasztja meg, hogy megprobalja a
csuszashatart megbecsulnni ...
De az is lehet, hogy mar az elso kanyarbol kirepultel volna, ha nem tart
meg az eléektronika.
>
> > > De mivel a fizikai torvenyeit az elektronikaval sem lehet
> > > felulbiralni, egyszercsak elfogy minden es vege a dalnak. Csak eppen a
> > > minden nelkuli auto lassan elkezd csuszni, csikorog a kerek stb.,
> > > egyertelmu jelzeseket ad, hogy vissza kellene venni, kulonben baj
> > > lesz. Itt meg megy az auto, mint amit sinre tettek, azutan pont ugy is
> > > repul ki a kanyarbol, mint amikor a szaguldo vonat alol elfogy a sin,
> > > nulla atmenettel a ketto kozott.
> >
> > Azt is mondhatnad, hogy a minden nelkuli autoban mar meghaltal, mire
> > a "bazmegekkel ellatott" autoban eszreveszed, hogy baj van.
> >
>
> egyaltalan nem . osszekevered a tapadast es a visszajelzest . ha egy auto
> nem jelez vissza , akkor elobb utobb elszall - havon , jegen , esoben vagy
> barmikor , de mindig elszall , mert akkora tapadas nem letezik
> ami barmilyen
> korulmenyek kozott is eleg normal vezeteshez . ha mas nem , akkor
> esoben egy
> korforgalomban , nemi kifolyt dizelolajon repulsz be az oszlopba .
> egy fele akkora tapadasu autoval pedig barmikor siman celbaersz , ha mar a
> tapadas negyedenel is erzed hogy bizonytalanna valik , erzed hogy
> nem szabad tovabb huzni .
Azert beszelunk el egymas mellett, mert szerintem az esetek zomeben
"normalis autos" kozeleben sincs a tapadashatarnak. Az a nehany eset,
oljfolt, jeg stb. meg nem ismetlodik, ebben egyertelmuen jo az elektronika.
>
> a nemeteknel van egy statisztika ami bizonyitotta hogy az osszekerek
> autokkal nagyobb , tobb baleset tortenik fajlagosan mint a
> hagyomanyosokkal
> - ott ugyanis addig tudsz menni siman amig el nem fogy minden kerekrol a
> tapadas , de akkor mar se fek , se kormany nincs - veged .
> a hagyomanyos verdak elezdenek csuszkalni , labilisse valnak , erzed hogy
> nem stimmel valami - amikor az meg kezelheto .
Nem. Azonos korulmenyek kozott, az elektronika kezeli, te meg kezelheted,
ha tudod. Azt, meg hogy 90 helyett 130-al megy valaki be egy kanyarba,
azt nem kell arra fogni, hogy az elektronikaban bizott.
Miert gondolod, hogy labbal pontosabban erzed a tapadashatart, mint az
ABS ?
Gabor
More information about the Elektro-etc
mailing list