[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed May 5 17:05:48 CEST 2010


2010/5/5 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Xorn wrote:
>
>> Nekem okolszabalykent tanitotta az oktatom, hogy az auto akkor van
>> uresben, amikor eppen sebesseget valtok, fel masodpercre. Ha all,
>
> Meg hogy mindkét kezed állandóan 2 meg 10 (ma már 3 és 9) óránál állandóan a
> kormányon van.
> Aztán ezeket ők maguk se tartják be.

Az enyem betartotta. En is betartom. Es nem szivesen ulok olyan
mellett, aki az autopalyan ket ujjat akasztja csak be a kormany
legaljaba.

> Nyilván a mátrából nem jövök le üresben! :-) Na de számos hosszú, nem
> meredek lejtő létezik összességében jelentős szintkülönbséggel, ami
> kihasználható.

Ez mind tokmindegy. Azert nem rakod uresbe az autot, mert barmikor
szukseged lehet a hajtasra ugy, hogy nincs 2-3 tizedmasodperced
sebessegbe tenni az autot. Baleset elkerulesenek egyik lehetosege es
az eleted is mulhat rajta. Pont.

>> Soha nem tudhatod, mikor huz ki az a hirtelen eloallt k at kibol, hogy ra
>> tudsz lepni a gazra, es mindegy, milyen fokozatban, de egy akarmilyen
>> kis gyorsulast tudsz produkalni. Egy balesetet nem mindig a fekkel
>> lehet es kell elkerulni, sot.
>
> Biztos lehetnek olyan váratlan helyzetek, amikor ez segít, de marhára nem
> ebben a szituban. Nem városban autózásról van szó!

Orszaguton is johet barmikor barmi. Nem vagy Te sem biztositva ellene.
Es a nagyobb tempo miatt meg az elore lathatosag is lehet sokkal
rosszabb, mint varosban.

> Persze senkit nem akarok rávenni, hogy üresben vagy kinyomott kuplunggal
> autózzon, viszont felhívom a figyelmet a tél, jeges út kellemetlenségeire
> (nyáron is megeshet ilyesmi), amikor a kanyar szarul van kialakítva (Dexter
> beszélt már róla, menet közben szűkül), és spiccen van a gép, hogy az úton
> marad. Na ekkor egy sebességben hagyott motorfék vagy gyorsítás, tehát nem
> nulla nyomaték kiviheti a kereket a surlódási kúpból, és létrejön a nagy

Es a motorfek mennyivel jobb ilyenkor? Eppenhogy egy megfeleloen enyhe
gazzal lehet nullan tartani a hossziranyu surlodast, hogy
oldaliranyban minel tobb alljon rendelkezesre a kanyarban (es eletben)
maradashoz. Mas kerdes, hogy ezt alighanem kevesen tudjak megcsinalni
eles helyzetben, es akkor meg mindig lehet a kinyomott kuplung a jobb.
Vagy ha minden kotel szakad, gazzal kanyarodni. Elso kerekes autonal
meg be is johet, hatsokerekesnel tanulni kell azt is. :-)

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list