[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Wed May 5 11:31:48 CEST 2010
Csak ha a példa kedvéért a lejtő végén egy sík út van, és a lejtő
aljához érve levennéd a gyújtást, kitennéd üresbe a sebváltót, a
motorfékes üzem után kisebb távolságig gurulna az autó, mint az
alapjáratos után (mivel jobban felgyorsulna alapjárattal a lejtőn, mint
motorfékkel).
Ezt a helyzeti energiát tartod meg, ha nem motorfékezel.
Gábor
vajk fekete írta:
> lejton benzint nem hasznalni, az uttal forgattatni a motort nyilvan kevesebb benzin, mint hamarabb odaerni, es benzinnel forgattatni a motort.
>
> tehat az uresben alapjaraton gurulassal meg a motorfekkel is pont ugyanannyi utat teszel meg, csak az egyiknem fogyasztasz benyat, a masiknal nem. akkor a liter/km trivialis, nem?
>
> cserebe a takarekosabb modon lassabban ersz oda...
>
> vajk
>
>
>
>
> ________________________________
> From: Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Tue, 4 May, 2010 23:51:04
> Subject: Re: [elektro-etc] körforgalom megin /fogy.
>
> Erről jut eszembe.
> Ha beállítom a tempomatot akármennyire, és jön egy lejtő, akkor ő azt a sebességet akarja tartani. A fogymérő 0-át mutat, mert ugye ilyenkor nincs semmi befecskendezés.
> Viszont nyilván van motorfék. Ha kitenném üresbe, nem lenne motorfék, gyorsulna az autó, viszont lenne fogyasztás (alapjárati).
> Melyik módszer lehet a kevesebb fogyasztású?
>
>
> Gábor
>
> jhidvegi írta:
>
>> Na azért annak elég hatékony sebesség-megfogó (a helyiek kérését tolmácsoló, jelző) szerepe lett. Korábban magam is megtettem, hogy ha már megyek százzal, üresbe rakom a masinát, oszt majdcsak lelassulok. Néha nem lassultam le a falu túlsó végén sem. Most már egész máshogy állok a dologhoz, és talán emiatt, talán más is belejátszik, de van türelmem 50-60
>>
>
>
>
>
> _____________ NOD32 5087 (20100505) Inform�ci� _____________
>
> Az �zenetet a NOD32 antivirus system megvizsg�lta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list