[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Wed May 5 09:28:48 CEST 2010


jhidvegi wrote:
> Hofferek Attila wrote:
>
>>> Pl ha a lejtő pont megtartja 100-on az autót, ha el van engedve,
>>> akkor a 100-ra belőtt tempomat még mindig lehet rosszabb, mert az
>>> elengedett autó motorja csak alapjáraton kell ketyegjen, míg
>>> tempomatnál gyorsabban. A kaszni nem kér semmit, de nem is ad
>>> semmit, tehát a tempomat magasabb fordulaton kell tartsa a _motort_.
>>
>> De ha motorfékezel, akkor a kampjuter bezárja a zinnyektort, és még
>> alapjáratnyit _sem_ pöfög el.
>
> Hogy fogalmazzam, hogy érthető legyen? (Mert tutira én fogalmazok
> rosszul, ha nem lehetett megérteni.)
>
> Ha gurul a kaszni 100-zal magától a lejtőn, ahova a tempomat is be
> van állítva, akkor a kaszni a lejtőn nem kér semmiféle féket (se
> motor, se mást), de nem is száll be a motor forgatásába. Tehát, ha
> kinyomod a kuplungot, akkor a kaszni ugyanúgy gurul tovább.
>
> Mi hát az egyetlen eltérés? Semmi más, mint az, hogy ha nincs az autó
> "elengedve", akkor a motornak is gyorsan, a 100-as tempónak
> megfelelően KELL forognia. Mégpedig önerőből, mert a kaszni nem fogja
> forgatni. Nincs se gyorsítás, se motorfék!!!
>
> Az pedig, hogy a motor önerőből forog úgy, mint amennyi a 100-as
> tempóhoz tartozik, egyértelműen több benzinbe kerül, mintha
> alapjáraton pöfögne.
> Ha így sem vilcsó, tehetetlen vagyok.

Vilcsó, de az az üzemanyagmennyiség, ami egy _terheletlen_ motor alapjárata, 
és mondjuk 2500-as fordulata között differencia, egészen elhanyagolható. 
Másként fogalmazva: nem kell túl sokkal több benzin egy üresben pörgő motor 
2500 rpm-jéhez,. mint az alapjárati ketyegéshez. És erről van szó, mert 
hajtani ugye a lejtő hajt, és vagy kinyomod a kuplungot/üresbe lököd a 
váltót, vagy adsz annyi gázt, hogy épp ne legyen motorfék. Nagyon keveset 
kell adni, és természetesen pont ugyanilyen keveset ad a tempomat is.

Trebitsch 



More information about the Elektro-etc mailing list