[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed May 5 00:27:39 CEST 2010


Hofferek Attila wrote:
> 2010.05.04. 23:51 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> Melyik módszer lehet a kevesebb fogyasztású?
>
> A motorfék. MAgad is írtad miért, megspórolsz egy alapjáratnyit.

Na de egy halom mozgási energiát felemészt, amit később bele kell tolni a 
járgányba. Persze a gyorshajtás problémájától most tekintsünk el.

A kérdés úgy vetődik fel helyesen (szerintem), hogy az alapjárati teljesítmény-e 
a nagyobb, vagy a lejtő teljesítménye. A dolog még bonyolultabb, mert a 
felgyorsított autó igaz, hogy egy halom plusz mozgási energiáthoz jut, de megnő 
a légellenállás is.

Nagyon hosszú, de nem túl meredek lejtőn, ami képes az autót mondjuk 100-zal 
stabilan mozgatni perceken át, egy átmeneti megoldás a motor kikapcsolása - 
azzal a tudattal, hogy elmúlik a fékrásegítéstől kezdve a szervokormányig 
sokminden.

Az én öreg járgányom meg ilyenkor nem 900-as körüli, hanem 500 körüli 
alapjáratra áll be. Érdekes, hogy ha kezdek pl lámpánál lassítani, lesz egy 
sebesség, amikor visszaemelkedik 900 körülire.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list