[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed May 5 00:27:39 CEST 2010
Hofferek Attila wrote:
> 2010.05.04. 23:51 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> Melyik módszer lehet a kevesebb fogyasztású?
>
> A motorfék. MAgad is írtad miért, megspórolsz egy alapjáratnyit.
Na de egy halom mozgási energiát felemészt, amit később bele kell tolni a
járgányba. Persze a gyorshajtás problémájától most tekintsünk el.
A kérdés úgy vetődik fel helyesen (szerintem), hogy az alapjárati teljesítmény-e
a nagyobb, vagy a lejtő teljesítménye. A dolog még bonyolultabb, mert a
felgyorsított autó igaz, hogy egy halom plusz mozgási energiáthoz jut, de megnő
a légellenállás is.
Nagyon hosszú, de nem túl meredek lejtőn, ami képes az autót mondjuk 100-zal
stabilan mozgatni perceken át, egy átmeneti megoldás a motor kikapcsolása -
azzal a tudattal, hogy elmúlik a fékrásegítéstől kezdve a szervokormányig
sokminden.
Az én öreg járgányom meg ilyenkor nem 900-as körüli, hanem 500 körüli
alapjáratra áll be. Érdekes, hogy ha kezdek pl lámpánál lassítani, lesz egy
sebesség, amikor visszaemelkedik 900 körülire.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list