[elektro-etc] körforgalom megin

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue May 4 11:48:14 CEST 2010


charles hoss wrote:

> vagy ha nem jarnanak buszok .

Nem kell ekkora túlzásba esni!

> de nezzuk a realitast . a buszon a fek x lassitast bir ki , de
> karbantartassal ez "csak" penz , energia , gazolaj , munkaido - a
> kanyarok
> 99.9999999999%-at jol beveszik
> a maradek esetben lehet hibazni - ezek kozul az lesz halalos ahol
> arok , borulas stb fogja meg a jarmuvet .

Hát ez az! Ha busz, és borulásos fejreállás, az mindig rettentő súlyos 
balesetnek számít. Ha nem rogyna be a teteje, és be lennének kötve az utasok 
(legalbb a távolsági buszon, ahol kirándulókat meg ilyesmi utasokat visznek), és 
a sofőr zömmel nem ismerős úton, munkaidőszerűen jár, ott kellene megoldani. 
Városi meg volánbusz nem nagyon szokott felborulni tudtommal.

Meg hát ez is a fa és árok ellen egy komoly érv.

> a korforgalom veszelyhelyzetet okoz ami elkerulheto
> forgalomszervezessel . kifejezetten a borulasra es a buszok
> felboritasara alkalmas .

De legalább önveszélyessé teszi azokat a söfőröket, amik a sima kereszteződésben 
másokra is veszélyesek. Aki a körforgalomba az ezer jelzés ellenre beongyol, az 
mit tenne egy útkereszteződésben? Na és az ütközéskor is felborulhat... Ha 
megoldanák, hogy ha berongyol valaki a körforgalomba, ne árokba boruljon, akkor 
csökkenne az önveszélyesekre ható büntető hatás.

> nekem speciel nagyon kenyelmes , mert elveszem a gazt es a belso
> voros savot hasznalva az esetek 90%-aban fekezes es elsobbseg adas
> nelkul tudok atzugni , de teny hogy a busz ezt sokkal rosszabbul
> veszi .

Én mitagadás, már ezt is büntetném. Az a sáv nem a rendeltetésszerű használatra 
való, hanem hogy ha valaki picit téved... de büntetés fejében. Na de nem kell 
félned, nem én alkotom a szabályokat. :)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list