[elektro-etc] körforgalom megin

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
Tue May 4 11:46:33 CEST 2010


Ez most itt OT, de el kell mesélnem. Tegnap jöttünk az M3-on befelé, 
ment fel a BKV busz a felüljárón.
Azt, hogy BKV busz, már csak a visszapillantóból láttam, ugyanis szó 
szerint nem lehetett hátulról megállapítani milyen jármű, a sűrű fekete 
füsttől. Azt sajnálom, hogy nem tudtam levideózni.
De ma reggel is ha láttam, hogy közeledek egy buszhoz, már messziről be 
kellett nyomni a belső keringetést, és jó nagy követési távolságot tartani.
Ha egy ilyen buszon utazik 20-30 ember, szerintem ha mind külön autóval 
menne, sokkal kevesebb füstöt csinálna.


Gábor

charles hoss írta:
> 2010/5/4 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
>
>   
>> Hofferek Attila wrote:
>>
>>     
>>> 2010.05.04. 11:05 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>
>>>       
>>>> " Felborult egy autóbusz Veszprémben a Házgyári úton kedd reggel. A
>>>>
>>>>         
>>  Mert azok a buzeráns körforgalmak kifelé lejtenek, főleg a közepükön
>>     
>>> ilyen kúp van, hogy boruljál csak fel, ha véletlen elkúrtad. Olyan ez
>>> mint az utak mellett a fák, ha elrontottad dögölj is bele, nehogy már
>>> csak a karosszérialakatos járjon jól.
>>>
>>>       
>> Hasonlít valóban, csak van egy lényeges dolog: ha gond nélkül át lehetne
>> rongyolni a körforgalom közepén, akkor valszeg sokan szándékosan meg is
>> csinálnák.
>>
>> Más kérdés, hogy jó drágán olyat is lehetne csinálni, hogy jóval nagyobb
>> átmérőjű körforgalom, középen sóderágy vagy más olyasmi, ami keményen
>> lefogja a járgányt. Valamint, aki ide berongyol, annak amellett, hogy a
>> mentés költségeit is állnia kell, meg a kötfelbizt se adna erre semmit, meg
>> tán a casco sem, még jókora bírságot is kellene fizetnie.
>>
>> A buszok nagyon cikisek. Pár éve volt az a 76-os útmenti körforgalomban
>> lévő eset, ott asszem sok halálos áldozat is volt. De ebben nem csak a
>> körforgalomnak volt szerepe, hanem annak az ároknak is, amiben aztán
>> fejreállt a busz, nem csak az oldalára borult. Legalábbis így emléxem.
>>
>> A busszal két baj is van: nem szokás bekötözködni benne, másrészt a busz
>> teteje nem bírja el a jármű súlyát. Ha ez a két dolog meg lenne oldva,
>> sokkal kevesebb ember halna és sérülne meg buszborulásos balesetek miatt.
>>
>>     
>
> vagy ha nem jarnanak buszok .
> de nezzuk a realitast . a buszon a fek x lassitast bir ki , de
> karbantartassal ez "csak" penz , energia , gazolaj , munkaido - a kanyarok
> 99.9999999999%-at jol beveszik
> a maradek esetben lehet hibazni - ezek kozul az lesz halalos ahol arok ,
> borulas stb fogja meg a jarmuvet .
>
> a korforgalom veszelyhelyzetet okoz ami elkerulheto forgalomszervezessel .
> kifejezetten a borulasra es a buszok felboritasara alkalmas .
> nekem speciel nagyon kenyelmes , mert elveszem a gazt es a belso voros savot
> hasznalva az esetek 90%-aban fekezes es elsobbseg adas nelkul tudok atzugni
> , de teny hogy a busz ezt sokkal rosszabbul veszi .
>
>
> bye
> dexter
>
>  _____________ NOD32 5083 (20100503) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
>   



More information about the Elektro-etc mailing list