[elektro-etc] Faradt fiatalok

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
Wed Jun 30 21:47:07 CEST 2010


2010.06.30. 20:57 keltezéssel, potyo írta:
> Hát igen, meg van magyarázva, hogy miért taposd már az üzemi
> hőmérséklet előtt, így előbb tönkremenjen, és ezzel végül ők járjanak
> jól. Kb. mint hogy az a politikus, aki úgy küld el a fenébe, hogy
> várod, hogy indulhass...
>
> Nem csak a kenés a lényeg, hanem az alkatrészek különféle mértékű
> hőtágulása-deformációja is, ahogy az a totalcaron szerepel. Szóval én
> továbbra sem tekintem üzemmelegnek a motort, ami csak 40-50 fokos, ha
> az állandósult üzemi hőmérséklete 90 fok, mondjon bárki bármit :-))
>

Ráadásul nem is biztos, hogy a motor 90 fok körül érzi jól magát, lehet, 
hogy például 130 fokon lenne optimális, csak ugye ott a víz elforr. Bár 
erre kevés az esély, gondolom ilyen hőmérsékletre tervezik (most már) az 
alkatrészeket, de a régi kocsikon simán el lehet képzelni, hogy más a 
szitu. Pl a skoda120, amikor forrt a víz, jobban ment :-)



More information about the Elektro-etc mailing list