[elektro-etc] Faradt fiatalok

potyo potyo.ada at gmail.com
Wed Jun 30 16:48:55 CEST 2010


Meg az elektronika, ami azt hazudja, hogy már megvan az üzemi
hőmérséklet, közben meg mégsem és a háttérben szépen dúsít továbbra
is. Azért nézzük már meg, mennyi idő alatt melegszik be mondjuk 20
fokról egy régebbi autóban a motor a műszere szerint állandósult
hőmérsékletre (nem sok különbség van aközött, hogy ez most 85 vagy 95
fok), mert hogy ezen a téren nem változott a helyzet sok éve, az
biztos. Csak annyi változott, hogy mostanában nem direktben a hőmérőre
van kötve a mutató, hanem közte van a motorvezérlő, ami azt hazudik a
vezetőnek, amit akar. Maximum azt tudom elképzelni, hogy melegen
leállítod, kint áll a tűző napon, és úgy ülsz bele mondjuk egy óra
múlva, akkor lehet két perc után üzemmeleg. De hogy pl. reggel beülsz
vagy hűvösön állt előtte nyolc órát, úgy nem lesz üzemmeleg két perc
alatt, az biztos. Volt is erről egy cikk nemrég totalcaron, hogy a
hőmérővel is hogy csalnak a gyártók:
http://totalcar.hu/magazin/technika/bemelegites/


Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu> írta (2010. június 30. 16:11):
> 2010.06.30. 16:08 keltezéssel, Fuzesi Arnold írta:
>>
>> Hogyne melegedne... 2 perc utan full uzemmeleg az egesz.
>
> Vegulis erre hivatott a termosztat, hogy szelsoseges uzemallapotokban is
> ugyanakkora legyen a motorhomerseklet.



More information about the Elektro-etc mailing list