[elektro-etc] Faradt fiatalok
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Jun 29 17:33:38 CEST 2010
Topybear wrote:
> Továbbá kellene az ehető bogyókat, tudni, hogy melyik kígyó marása
> halálos, hogy hogyan találjon vizet a sivatagban, hogy hogyan kell
...
> Vagy simán installálni egy Windowst és bekonfigolni a net elérést,
> minimum 150-es IQ-t, felmutatni, bármely személyautó _összes_
> kezelőszervével elboldogulni könyv nélkül...
> Érted, ugye? :)
Ebből eszembe jutott egy gondolatsor, amin már többször filóztam. Ott kezdődik,
hogy ma az infókat ugye digitálisan szokás tárolni. Vannak félelmek, hogy
kevésbé tartós ez a módi, mint régen a papíros vagy más efféle, de én úgy látom,
hogy ez nem így van, mert a neten pl, ha valami megjelenik, ami érdeklődésre
picit is számot tarthat, az tutira valahol (sok helyen) megmarad.
Innen tovább: a tudás tehát digitálisan lesz egyre inkább tárolva. Előbb-utóbb
megoldódik talán, hogy ehhez az emberek agyilag direktben is hozzáférhetnek,
átértékelődik a tanulás teljes egészében.
A következő lépés az lehet, hogy ha már van eszköz és agy közötti direkt
kommunikáció, hogy lehet agy és agy közötti is. Ez lehet kikapcsolható is,
szeparálható is, de lehet véglegesen, mindenki mindenkiével adott feltételek
mellett összekötött is, fene tudja, attól függ, mit találnak ki.
Ha ilyesmi valaha is a legcseképebb mértékben is megvalósul, az összes ilyen
fogalmat, amit most feszegettek, talán el is lehet felejteni.
Kezdem úgy érezni amúgy is, hogy lassan a lexikális tudást is érdemes
minimalizálni, elég, ha a keresési, majd a megtalálás után az értelmezéshez
szükséges képességek megvannak. Ez még a direkt kapcsolat előtti állapot, de
máris úgy vélem, hogy nagyon más, mint a régi módi. Aki tüzet akar tudni
fadarabbal gyújtani, az megtalálja a neten, hogy kell. És még kismillió más
dolgot is.
Érdekes oktatási elvi kérdés, hogy ha ebbe az irányba megyünk, hogy kell oktatni
igazán, helyesen, hatékonyan.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list