[elektro-etc] megujulo_energiak
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Jun 25 09:33:25 CEST 2010
"Medipax Patika Szerviz Kft. Korl�tolt Felel?ss�g? T�rsas�g" wrote:
> A sivatagból a transzfer legyen 80% hatásfokú, és a hálózat kiépítése
> 0 dollár, ok?
....
Ott a baj, hogy kifejezetten csak napelemekkel gondolkodsz. Az - ha jól tudom -
ma még nem termeli meg a saját előállításának az energiáját sem, szóval ez még
nem a jelen.
A fény-termo erőmű viszont nem tudom, miért elvetendő. Tehát parabolaszelvényű
tükrök, amiknek a gyújtóvonalában cső megy, és víz áramlik benne, miközben
felhevül kritikus pont feletti gőzzé.
Jó, nem volt időd elolvasni, még számításokat is csináltam egy 100MW-os blokkra.
> Egyszerűen csak annyit szeretnék, ha a listán néhány gondolkodó ember
> nem böfögne hasonlókat:
> "fedjük le a sivatagot napelemmel"
Ez tényleg baromság, a sivatagot nem lehet, és nem is érdemes lefedni. Túl nagy,
és annyi energiára nincs is szükség.
> "majd az Oláh féle metanol gazdaság"
Nem feltétlen metanol. Ez egy jó lehetőség arra, hogy pl a meglévő autóparkot ne
kelljen lecserélni. Ma már sok olyan gyár van és épül is, ami más
energiaforrásból (ez lényeges) előállít nem fosszilis szénhidrogént. Ez nem
energiaforrás, hanem energia közvetítő. Tehát a gazdaság nem erre épül!!
Tehát nem értem, hogy ebben mi a faszság.
> "hidrogénautó"
> "elektromos autó"
A hidrogénautóból a jóég tudja, mi fog kifejlődni. Egy út, amit nem szabad
kihagyni a kísérletekből. Ebben derül ki, hogy a hidrogént más módon is lehet
tárolni, mint tartályokban marha magas nyomáson....
Az elektromos autónál célszerű, ha a techniai részek állandóan fejlődik, és ha
megtalálják a benzin energiasűrűségét megközelítő aksit, akkor valós
alternatívává válik.
Ezek ma is létező módok, kár lenne kidobni. Semmiről nem kell kizárólagosságot
megkövetelő döntést hozni! Ez nagyon fontos. De eltörölni sem szabadna semmiféle
megfontolásból.
> Ezek nettó faszságok, nagy méretben. :) Önmagukban működőképesek,
> valóban, ezt senki nem vitatja. Kicsiben remek.
Nem kicsiben! Nagyban is, csak nem kizárólagosan - egyelőre. Ki tudja, mi lesz a
jövő? Lehet akár nukleáris meghajtású is egy jármű, de még nem tartunk ott, max
marha nagy járművekben, pl tengeralattjárókban.
Nekem továbbra is az a gyanúm, hogy az olajat-gázt ki kell tudni váltani. Azért,
mert lehet, hogy még jópárszáz évig elég, de az emberiségnek nem jópárszáz évig
kellene még léteznie. Ha sikerül megtalálni a fenntartható létszámot, technikai
fejlődést (minőségit, nem mennyiségit), akkor rengeteg évig fennállhat az emberi
civilizáció. Akár millió évekig, de többezerig minden további nélkül. Annyi olaj
meg gáz márpedig akkor sincs, ha az összes, ma gazdaságtalanul kitermelhetőt is
kitermelik. Új meg nem keletkezik annyi, amennyi kellene.
Viszont a földre eső napfény felhasználható részét vegyük 1ezreléknek, ennek a
teljesítménye kb 32ezer gigawatt. A magyar igényt 5GW-nak nézve, és ezt
felszorozva 7e9/10e6 létszámarányosan, akkor 3500GW jön ki, tehát amit a nap tud
ezzel a feltétellel, az ennek a 10-szerese.
Persze nyilván sokkal több energia kell, mert van autó meg fűtés, de biztosan
nem a 10-szeres.
És nincs annak se akadálya, hogy a napenergiából 1 ezreléknél többet
használjunk.
Ennek a módjai majd kialakulnak. Végülis be kell látni, hogy így is jelentős
részben napenergiát használunk.
A szél, hullámzás, napkollektor és napelem, energianövények a jelen napfényt
használják, a fossziliák a régmúltét. Egyedül a nukleáris eredetű az nem ennek a
napnak az energiája, hanem egy hajdani szupernováé.
Ahogy a majdan üzembe állítandó erőforrás, a fúziós energia sem a napé, hanem
szintén a hajdani szupernováé.
Szóval elvileg nincs energiahiány, csak meg kéne tanulni még jópár módot
értlemesen használni. Vagyis hamis az az állítás, hogy az olaj ígymegúgy, meg
nagy haszon... végül az emberiség kihalásra van kárhoztatva, mert ezek nem
tartanak örökké.
hájjjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list