[elektro-etc] bringás téma
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Tue Jun 15 19:41:07 CEST 2010
A cél leginkább a rugalmasság és a hatékonyság. Jól lehessen vele
szükség esetén a gyalogok között cikázni, felpattanni lepattanni, és a
legkevésbé legyen fárasztó használni. Meg persze a minőség, mert a
nyikorgás, a fék nem fog, szorul, stb. eléggé bosszantó tud lenni.
Gábor
Tanács Dávid Szilveszter írta:
> Sziklara fujt gumival egy angol (holland) tipusu? Azon kenyelmesen
> lehet ulni, nem terheli a nyakad, bar a sportossag latszatat is
> elkerulod vele. Ha a 20-25km/h a cel, akkor lehet, hogy tenyleg egy
> ilyen mammutkergeto lenne a jo, esetleg egy agyvaltoval.
>
> d
>
> 2010-06-15 17:47 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> Sziasztok,
>>
>> Akarok venni egy biciklit, tanácsokat szeretnék kérni ehhez.
>> Elsősorban pesti városi, vagy agglomeráció közlekedés a cél. Napi
>> 30-40km sok járdázással, kerülgetéssel.
>> Most van 2 bringánk, ezzel vannak tapasztalataim. Az egyik egy MTB,
>> amit használtan vettünk. Mindene nagyon márkás, és tök jó vele
>> közlekedni. A másik az én régi russzki félverseny bringám, és már
>> minden baja van.
>>
>> A kérdéseim:
>>
>> - A váltót soha nem használom, ha kihagynám, olcsóbb, megbízhatóbb és
>> könnyebb lenne a bringa. Kell szerintetek? Azt hallottam, a
>> futároknak sincs, sőt sokan racsni nélkül, fixivel mennek.
>>
>> - Alu váz, acél váz, vagy más ötvözet (Pl. Cr-Mo)? Egyik kereskedő
>> szerint az acél váz kevésbé törékeny, és nincs olyan nagy
>> súlykülönbség. Hát nem tudom.
>>
>> - Azt figyeltem meg, hogy az MTB-vel sokkal rugalmasabban lehet
>> haladni 'jobban gurul' (ez lehet hogy azért, mert a russzkin 20 éve
>> nem volt tisztítás, kenés), az MTB-vel sokkal jobb állva tekerni
>> elindulásnál, felüljárókon. Mi a fontos szempont a leghatékonyabb
>> (kevés erőkifejtést igénylő) bringázásnál? Azt gondoltam, a verseny
>> vékony kereke kisebb ellenállást jelent, mégis itt az MTB szerepelt
>> jobban. Kockakövön is sokkal jobban ráz a verseny. Ajánlottak nekem
>> cross, trekking, országúti, városi, stb néven mindenféle kategóriákat.
>>
>> - Mit számít a váz és a kerék mérete? Azt mondják, a 28-as az jobb,
>> mert gyorsabban lehet vele menni, de miért, ha van rajta váltó? 185
>> centis embernek a nagy váz a jobb, vagy inkább a kicsi, amiről hamar
>> le lehet szállni ugye városi körülmények között? Kisebb kerékkel
>> jobban lehet iránytváltani, vagy mindegy?
>>
>> -Mi a jó kormány? Vannak ezek a verseny előredőlős fajták, van az
>> egyenes, van a kicsit szarv formájú. Nekem az lenne a cél, hogy
>> lehetőleg ne legyen nagy terhelés a felső csigolyáimon, szóval
>> lehetőleg ne kelljen nagyon előre dőlni, de pl. lejtőn azért mégis
>> lehessen. Ja, és ha bukok, lehetőleg ne okozzon bennem nagy kárt.
>>
>> - Már volt téma az ülés, de nem emlékszem az eredményre. inkább a
>> keskeny, kemény ülés, vagy a szélesebb, esetleg zselés jó erre a célra?
>>
>> - Érdemes (lehet) ilyet készen kapni, vagy egyedit lenne jobb
>> rendelni/sk összerakni? Nem értek a részletekhez, millió féle márka
>> van minden alkatrészből.
>>
>>
>> Gábor
>>
>>
>
>
> _____________ NOD32 5199 (20100615) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list