[elektro-etc] bringás téma

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Jun 15 17:56:37 CEST 2010


csak par tipp : varosi padkazashoz duplafalu felni - kell hogy ne
deformalodjon tartosan . a gumi kozepen ne legyen nagyon minta , mert eszi
az energiadat .
vaz : ha eddig nem tort el , akkor az alu nem rossz - konnyebb felkapni a
levegobe egy padka elott - nem utod meg a gepet . ules - szeles , zseles .
van valami apro problema a kerekparosok also kornyeken ha tul sok trauma eri
.
rugozasbol nem tudom ma mi a nyero - regebben volt olyan hogy intenziv
tekereshez fixalni lehetett a hatso rugot hogy ne "lelegezzen" a mechanika
haladas helyett .

bye
dexter


2010/6/15 Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>

> Sziasztok,
>
> Akarok venni egy biciklit, tanácsokat szeretnék kérni ehhez.
> Elsősorban pesti városi, vagy agglomeráció közlekedés a cél. Napi 30-40km
> sok járdázással, kerülgetéssel.
> Most van 2 bringánk, ezzel vannak tapasztalataim. Az egyik egy MTB, amit
> használtan vettünk. Mindene nagyon márkás, és tök jó vele közlekedni. A
> másik az én régi russzki félverseny bringám, és már minden baja van.
>
> A kérdéseim:
>
> - A váltót soha nem használom, ha kihagynám, olcsóbb, megbízhatóbb és
> könnyebb lenne a bringa. Kell szerintetek? Azt hallottam, a futároknak
> sincs, sőt sokan racsni nélkül, fixivel mennek.
>
> - Alu váz, acél váz, vagy más ötvözet (Pl. Cr-Mo)? Egyik kereskedő szerint
> az acél váz kevésbé törékeny, és nincs olyan nagy súlykülönbség. Hát nem
> tudom.
>
> - Azt figyeltem meg, hogy az MTB-vel sokkal rugalmasabban lehet haladni
> 'jobban gurul' (ez lehet hogy azért, mert a russzkin 20 éve nem volt
> tisztítás, kenés), az MTB-vel sokkal jobb állva tekerni elindulásnál,
> felüljárókon. Mi a fontos szempont a leghatékonyabb (kevés erőkifejtést
> igénylő) bringázásnál? Azt gondoltam, a verseny vékony kereke kisebb
> ellenállást jelent, mégis itt az MTB szerepelt jobban. Kockakövön is sokkal
> jobban ráz a verseny. Ajánlottak nekem cross, trekking, országúti, városi,
> stb néven mindenféle kategóriákat.
>
> - Mit számít a váz és a kerék mérete? Azt mondják, a 28-as az jobb, mert
> gyorsabban lehet vele menni, de miért, ha van rajta váltó? 185 centis
> embernek a nagy váz a jobb, vagy inkább a kicsi, amiről hamar le lehet
> szállni ugye városi körülmények között? Kisebb kerékkel jobban lehet
> iránytváltani, vagy mindegy?
>
> -Mi a jó kormány? Vannak ezek a verseny előredőlős fajták, van az egyenes,
> van a kicsit szarv formájú. Nekem az lenne a cél, hogy lehetőleg ne legyen
> nagy terhelés a felső csigolyáimon, szóval lehetőleg ne kelljen nagyon előre
> dőlni, de pl. lejtőn azért mégis lehessen. Ja, és ha bukok, lehetőleg ne
> okozzon bennem nagy kárt.
>
> - Már volt téma az ülés, de nem emlékszem az eredményre. inkább a keskeny,
> kemény ülés, vagy a szélesebb, esetleg zselés jó erre a célra?
>
> - Érdemes (lehet) ilyet készen kapni, vagy egyedit lenne jobb rendelni/sk
> összerakni? Nem értek a részletekhez, millió féle márka van minden
> alkatrészből.
>
>
> Gábor
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list