[elektro-etc] szelepszarszimmering?

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Thu Jun 10 09:47:51 CEST 2010


charles,

Thursday, June 10, 2010, 12:59:06 AM, you wrote:

charles> nem eldontheto .
charles> ha normal hasznalatban alig eszi az olajat , de mondjuk hosszu motorfek utan
charles> fustol egyet , kettot , az meg nagyon kicsi , de a fustfelho mar zavaro
charles> mogotte .

charles> bye
charles> dexter

Érdekes hiba:

Mondeomat mikor megvettem (használtan - kinek tellene újra :) ) nem
füstölt. Rá pár hónapra egy trélert vontatva tépek felfele vele Kerepesről
kifele a meredeken, élveztem, hogy még így is többeket leelőzve.
Közben rámcsörög a fiam aki mögöttem jött, nagyon füstöl
a kocsim, csak a trélertől nem láttam. Frászt kaptam, félreállok a domb tetőn, pár percig tényleg
dől a füst, aztán elmúlik. Pár hónapig semmi, de bennem a kérdőjel.
Aztán családi kirándulás, M3-ason szintén jó meredeken fel, na itt
lehet megmutatni sebesség túllépés nélkül, mit tud a gép, gyorsítok, hirtelen a
visszapillantóban  füstfelhő mögöttem. Lassítok akkor is. Vízhőfok,
motor hangja rendben, de a gatyám tele, szerencsére emelkedő után füst lassan megszűnik, többet
nincs. Na erre rájönni :)) Kérdezhettem én bárkit, összehordtak
hetet-havat. Azért csak sikerült rájönnöm: a (benzines) mondeokban
zárt üreg  a szelepfedél feletti rész,  még a gyertyakupakok is mint a gumidugó lezárják. Eresztett kicsit a szelepfedél
tömítés, emiatt az aránylag sík szelepfedélen (ebben az üreges
részben) egy kevés olaj összegyűlt és meredek emelkedőn, főleg
gyorsuláskor hátrafolyt a kissé besüllyesztett gyertyához és annak a
hőjétől (el)füstölt, amit aztán a "karterszellőzés" beszívott a motorba...
  Amúgy a szelepfedéltömítés otthoni cseréje max. 1 óra volt, az  anyagára sem vészes.

  Feri

charles> 2010. június 9. 21:38 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:

>> Akkor mennyit eszik az, aminél látható és érezhető is mögötte menet?
>>
>>  <trebi at algoritmic.hu> írta (2010. június 9. 21:35):
>> > Ennyit észre se veszel.
>> >
>> > Trebitsch
>> >
>> > Hofferek Attila wrote:
>> >>
>> >> 2010.06.09. 21:03 keltezéssel, trebi at algoritmic.hu írta:
>> >>>
>> >>> Attól függ, mennyi olaj fogy. Ha a fentinél kevesebb, akkor tojik rá
>> >>> a katalizátor is, a lambdaszonda is.
>> >>
>> >> Csak ne elottem menjen :-)
>> >
>> >
>>
>>


charles> __________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 5185 (20100609) __________

charles> Az üzenetet az ESET NOD32 Antivirus ellenőrizte.

charles> http://www.eset.hu






-- 
Best regards,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro-etc mailing list