[elektro-etc] lambda szonda elvi kerdes

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Jun 7 13:34:11 CEST 2010


ezert volt elvi a kerdes .
debrecebe jovet azon agyaltam hogy okozhatja-e a lambda szonda athelyezes
vagy siman csereljem .
az volt az erzesem hogy csere , de nem voltam benne biztos - mert elvben
elofordulhatott volna hogy mittudomen - kell neki a kupifogonyomas vagy
valami hogy merjen , igy ha az egyik haromhengeres blokkot levalasztom ,
akkor ugy erzi majd hogy nem stimmel a keverek - de erzesre akkor dusnak
latta volna .
ezert kellett a segitseg hogy vegiggondoljam es masok velemenyet is
meghallgassam , igy tiszta a dolog , meg is rendelem a szondat .

bye
dexter


2010. június 7. 13:30 írta, <trebi at algoritmic.hu>:

> Na, csak sikerült kihúzni. Legközelebb harapófogót hozok. :)
> Hát akkor vizsgaidoszak után mérd meg, oszt kiderül. Addig tök fölösleges
> találgatni.
>
>
> Trebitsch
>
> charles hoss wrote:
>
>> nem mertem meg . otthon van a diag szamitogep es kezimuszerrel nem
>> masztam ala - vizsgaido van .
>> ha defektes lenne is tovabb hasznalnam (na jo , talan nem , de a 16
>> literes fogyasztas nem eleg ahhoz hogy most farmakologia helyett
>> ezzel foglalkozzak) - olyan szerelom pedig nincs itt akire ra mernem
>> bizni .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2010. június 7. 13:26 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>>
>>  A nem mutat semmit, az mit takar? Nulla volt jön ki belole?
>>>
>>> Trebitsch
>>>
>>>
>>> charles hoss wrote:
>>>
>>>  nem mutat semmit - szerintem az ECU ugy erzi hogy szegeny a keverek
>>>> , ezert dusit .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>> 2010. június 7. 13:20 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>>>>
>>>>
>>>>  Hát akkor meg teljesen jól mutatja a szonda, miért akarod cserélni?
>>>>> A hír hozóját ma már nem divat egybol kivégezni... :)
>>>>> Meg kell keresni, mitol dús.
>>>>>
>>>>> Trebitsch
>>>>>
>>>>>
>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>
>>>>>  erezhetoen dus a keverek , mert a szaga jellegzetes es a
>>>>> fogyasztasa
>>>>>
>>>>>> is erre utal :)
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2010. június 7. 13:14 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>>>>>>
>>>>>>  Hát: ha túl dús keveréket mutat, az nemigen szokott szondahiba
>>>>>>
>>>>>>  lenni. Lehet testprobléma az adott kipufogó-csoszakaszon (akkor
>>>>>>> is, ha többvezetékes szonda, annak is kell a test!),
>>>>>>> keverékképzési hiba, de a legritkább esetben a szonda.
>>>>>>> A szonda be tud lassulni, ez értelemszeru, vagy el tud múlni, de
>>>>>>> olyankor nem jön belole feszültség, tehát szegény keveréket
>>>>>>> mutat, hibásan.
>>>>>>> Dús keverék tesztelése elég egyszeru: muködés közben adsz egy
>>>>>>> durva falslevegot a rendszernek, magyarul lerántasz egy komolyabb
>>>>>>> vákuumcsövet, például a fékszervóét. Szépen látszani kell a
>>>>>>> szonda jelén a beavatkozásnak.
>>>>>>>
>>>>>>> Trebitsch
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>
>>>>>>>  koszi az informaciot .
>>>>>>>
>>>>>>>  akkor ezek alapjan szonda csere kovetkezik .
>>>>>>>>
>>>>>>>> bye
>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2010. június 7. 12:37 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>>>>>>>>
>>>>>>>>  A hagyományos lambda szonda egy oxigénmentes környezetben
>>>>>>>> muködo
>>>>>>>>
>>>>>>>>  termoelem.
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Magyarul amíg nincs ott oxigén, és elég meleg (4-500 fok
>>>>>>>>> celsius), addig
>>>>>>>>> 0.8-1V körüli konstans kimeno feszültséget ad. (Több tíz
>>>>>>>>> amperes terhelhetoséggel, mellesleg, de ezt viszonylag ritkán
>>>>>>>>> használják ki. :)
>>>>>>>>> A szinuszjel-szeruség, amit egy szkópon látsz, azért van, mert
>>>>>>>>> olyan a gázösszetétel. Magyarul kb. 1 Hz-cel szabályoz az ECU.
>>>>>>>>> Nekem volt beépítve lambdaszonda öreg karburátoros Pajeroba,
>>>>>>>>> ott gyönyöruen látszott, hogy ahogy tekertem az alapjárati
>>>>>>>>> keverékcsavart, úgy ment a feszültség. Valamennyire persze ez
>>>>>>>>> is lüktet, egyszeruen mert a gázösszetétel változik.
>>>>>>>>> Egészen kicsit bovebben: trebitsch.hu/lambda
>>>>>>>>> Másik igen jó oldal:
>>>>>>>>> http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=2
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Trebitsch
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  hali .
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  eddig volt egy elkepzelesem a lambda szonda mukodeserol , de
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> most egy kicsit elbizonytalanodtam .
>>>>>>>>>> tehat :
>>>>>>>>>> a lambda szonda elvileg a kipufogogaz oxigen tartalmat meri -
>>>>>>>>>> ez igy oke is - DE mikor meri es hanyszor ?
>>>>>>>>>> tehat a meres hogyan zajlik ?
>>>>>>>>>> ha mondjuk olyankor mer amikor a kipufogas zajlik , akkor
>>>>>>>>>> minden munkautemhez van egy-egy impulzus , ezt erzi a
>>>>>>>>>> kozponti egyseg es ebbol saccolja a kipufogogaz osszetetelet ?
>>>>>>>>>> ha ekkor ugy alakul at a kipufogo hogy nem kapja meg szonda
>>>>>>>>>> csak a hengerek felenek kipufogo gazait , akkor a tuskek
>>>>>>>>>> magassaga meglesz , de mivel a felet tudja csak merni , ezert
>>>>>>>>>> az effektiv ertek csokkenni fog ?
>>>>>>>>>> szoval hogy is van ez ?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> a problema az hogy a kipfogomban atkerult a hat hengert mero
>>>>>>>>>> szonda a hatso harom hengerre es kb azota erezhetoen dus a
>>>>>>>>>> keverek - szeretnem elveben levezetni a dolgot hogy mi lehet -
>>>>>>>>>> csereljek lambda szenzort , mert a szerelesben elhunyt vagy a
>>>>>>>>>> csovezes onmagaban kizarja azt hogy jol mukodjon ?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> bye
>>>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list