[elektro-etc] Csekk

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Jun 1 22:02:42 CEST 2010


2010/6/1 Kovács József <kj at faldeko.hu>:
>> valamit a penzeert, ne csak nyelje azt befele. Mondjuk hasznaljon
>> ajanlott, de legalabb elsobbsegi postat, minimum mondjuk a masodik
>> felszolito level kornyeketol, hogy biztos lehessen a kezbesitesben.
>
> Aztán meg azért háborogsz, hogy
> sok az admin költsége...

Az onkormanyzatnak? Igen, annak sok. Tul sok lehuto (nem) dolgozik ott.

A biztositonak? Annak is. Nezz MABISZ evkonyvet. Kezem munkaja a
grafikaja, bar sok ev ota nem velunk csinaltatjak, de a format
lenyultak. Vannak benne qrva erdekes szamok.

>> Detto, az onkormanyzatnak elvileg azert fizeti az ember az adot, hogy
>> kapjon erte valamit. Mondjuk legalabb annyit, hogy megbizhato modon
>> szoljanak, amikor fizetni kell. Mert tobb hasznat igazan meg nem
>> sikerult 30 ev alatt meglatni.
>
> Tudtommal ez az adó bevallásos!
> Tehát már az is szívesség, ha az önkori
> kiküldi a levelet...a feledékeny ügyfélnek.
> Kezdhetne, rögtön a büntivel is!!!

Es azt a kisujjambol kell kiszopni, hogy mennyi a befizetendo? Szoval
muszaj levelet kuldeniuk, hogy mennyit is varnak tolem. Az a bevallasi
resze, hogy bejelentem nekik az ingatlan megvasarlasat. De utana
evente ki kell szamoljak az aktualis osszeget, es arrol ertesiteniuk
kell engem.

>> A biztosito szolgaltatast nyujt azert a penzert, legalabbis elvileg,
>> az onkormanyzat is elvileg azert szedi be, hogy utana nekunk legyen
>> tole jobb. Erre mind a ketto a legolcsobb, legkenyelmesebb, es nem
>> utolso sorban leginkabb jovedelmezo modjat valasztja a
>> kapcsolattartasnak, hiszen utolag a kesedelmi kamatot, birsagot stb.
>> is ki tudjak fizettetni. Hurra, tenyleg ez a modja az elegedett ugyfel
>> ill. allampolgar gyartasanak.
>
> El vagy tévedve...
> Ezekben a jogviszonyokban az ügyfél
> felel, azért, hogy időben tudjon fizetni.

De ahhoz meg kellene neki mondani, hogy mennyit es mikor. Ez viszont a
szolgaltato feladta, hozz tartozik, resze a szolgaltatasnak.

> Az ügyfél TUDJA a szerződése alapján, hogy
> max. mikorra kell érkeznie a csekknek!
> Ha nem érkezik, akkor ő ÉSZLELI, hogy
> hoppá nem tudok fizetni, mikorra kéne
> mert valamiért nincs itt a csekk...vajon
> - elkallódott?
> - nem küldték?

Baratom, ha te az osszes csekkedet napra tudod, kulonosen az evente
esedekeseket, hogy mikor kell jonniuk, akkor gratulalok a rengeteg
idodhoz, es hogy ennel nagyobb bajod nincs az eletedben, hogy meg erre
is jut energiad.

> Bizony az ügyfél térfelén van labda!
> Ha keresi, akkor kiderül és
> vagy küldenek, máskat, vagy közlik,
> hogy késtek a kiküldéssel...majd megy..
>
> HA az ügyfél lapít, szarik bele, akkor
> ugye timeout lejártával, jön a reakció
> a szolgáltatótól....aki nyilván nem
> tudhatja miért futottál timeout-ra!
>
> Ha ez 2. levél is tiemout...akkor
> mit tehet még egy olyan vakegérrel
> aki már 2X nem reagált....?
>
> Annak az esélye kicsi, hogy
> mindkét levél elkallódik...!

Letezik olyan postakuldemeny, amire ez igaz, mint mondtam. Amit a
biztosito (meg az osszes) hasznal, arra ez Magyarorszagon siman
megall. Ezert mondtam, hogy a masodik felszolitastol mar lehetne
biztosabban kezbesulo modszert hasznalni, csak ez nem erdeke a
biztositonak. Hiszen az ugyfel nyugodt, hogy van biztositasa, neki
viszont mar nincs kockazatviselese. De mondjuk meg potlekra, kesedelmi
kamatra is jo lehet neki az ugy.

> ..és még az ügyfél is olyan béna, hogy
> bár TUDJA( szerződésbő), hogy HA
> nem fizet időben annak ára lesz...
> ...MÉGSEM keresi a szolgáltatót.
>
> Az ilyen agyatlanul passzív ügyfél,
> meg is érdemli, ha szív...szerintem.

En is szeretlek. Biztos az angol meg az osztrak szolgaltato cegek,
onkormanyzat es hivatalok is pont ilyenek, szarnak az ugyfelbe, csak
az ugyfelnek - nekem - volt/van olyan mazlim, hogy errefele nem keveri
el a posta a leveleket, ugye?

Csak emlekeztetoul: a legelso levelem ugy kezdodott, hogy "A Posta kapja be".

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list