[elektro-etc] olajcsere idő előtt
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Jul 27 07:19:25 CEST 2010
2010/7/26 Dukai Zoltan <dzoltan.listak at gmail.com>:
> Multkoriaban olvastam egy fejtegetest, egy egyetemen tanito fizika prof
> tollabol. Azt vizsgalta, hogy a hiresztelesekkel ellentetben, tenyleg
> hamarabb romlik-e az autoba valo motorolaj a motorkerekparban hasznalva.
> Tesztelt par olaj fajtat, dragabbat, olcsobbat, autoban es motorban is,
> minennapi munkaba jarasra ami, ha jol emlekszem, 30km korul volt.
> Merte az olajok viszkozitasat es meg par tulajdonsagat.
> Olyasmi kovetkeztetest vont le, hogy a motorolaj, amit elveszit viszokzitast
> a szervizperiodus alatt, annak ketharmada a megtett tav elso harmadaban
> veszik el, utana mar nagyon lassan romlanak az olaj jellemzoi. Szoval ha
> valaki nagyon akarna vigyazni a motorjara, akkor a csereperiodust
> harmada-negyedere venne.
> Megprobalom megkeresni a cikket...
Mercedes-ek pl. merik, hogy milyen a viszkozitas es szolnak, ha
cserelni kell. Akivel hetvegen utaztam, annak egy 2.7-es benzines
joszaga van. Azt meselte, hogy sima asvanyi olajat tolt bele, bar
abbol jobbfelet - erre szokott atlagosan 27 ezer km utan sikitani az
auto, hogy most.
Hogyan lehet hazilag mericskelni a kritikus ertekeket? Kiprobalnam egyszer.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list