[elektro-etc] http://www.ariel-atom.hu/

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Jul 25 01:05:38 CEST 2010


2010. július 25. 0:39 VF írta, <vf at elte.hu>:

> charles hoss wrote:
>
>  a renault vel satis mivel orulten nepszeru auto angliaban , felteszem
>> azert
>> vegzett jol mert az az egy ami valahol parkol , meg nem lobbant langra .
>>
>
> Persze, jo magyarazat, valoszinuleg igy tortent.


ugy tippelem hogy az tortent hogy a velsatist draga , felso kategorias
gepnek terveztek , de eladhatatlan volt a markaimage es a tobbi aprosag
miatt .
ime egy errol szolo cikk :
 Quite how Renault thought the Vel Satis was going to punch a sizeable hole
in the sales of the executive elite is a story that may never emerge from
the executive boardroom. Competing with the cream of the executive car crop
while sporting a mainstream badge had done for a number of better-qualified
successors than the Vel Satis down the years and true to form, the big
Renault bombed. Despite its almost comical failure, the Vel Satis now makes
a fascinating used buy. With deep discounts offered to new buyers, low
mileage used cars can be yours for a song and despite the cars poor showing
in the sales charts, driving it generates a genuine sense of occasion youd
never experience in, say, a lower order Audi A6.

tehat fillerekert elviheto keves kilometerrel , oriasi bukta volt az
eladasokban , annak ellenere nincs ara hogy elmenyszinten jobb mint egy audi
a sajat szintjen
ha az eladasi ar az erteket jellemzi , akkor jol megcsinalt auto kellett
legyen , amit miutan megismertek , a piac bearazta valamivel a pohartartoban
maradt masnapos milkshake ala :)

http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/renault-vel-satis-2004995.html

de most az elso sorrol vitatkozunk ?
a tobbi mind merci volt ? :D


>
>  szerinted nem engem tamaszt ala a statisztika
>>
>
> Attol fugg, mit kell bizonyitani.


attol fugg hogy mit hoz ki a statisztika hogy mi moge bujhatsz ?
en nem vagyok jo vasarlo . regi autokat tartok fenn es nekem a elgtobbet az
szamit hogy szinte korlatlanul fenntarthato legyen az auto .
ezert is jarok olyannal aminek 1943 utani minden modelljehez van alkatresz ,
fillerekert .
felujithato ha majd kell .
felmillio kilometert el szoktak menni , a mostoha viszonyok ellenere .


A meghibasodas eselye, vagy az auto
> elettartama a kerdes, a vegleges tonkremenetel / gazdasagos javithatosag
> vege.
>

ezt az uj autoknal elertek . rovid elet , csupa tipusspecifikus alkatresz -
amivel a gyartohoz kotnek .

A Honda ugye ritkan romlik el, de akkor zsebbenyulos.


mondjuk most .
az ismeroseim tobbsege az olcso fenntartas miatt hasznalnak hondat .
vegletekig megbizhato es olcson fenntarthato .
a jazz ennek jo peldaja .
sok fut belole , nem romlik el .

A statisztika

> szerint az egyik legdragabb moka. Vagy az alkatresz draga hozza, vagy
> nem az ajtozar torik le, hanem valami komolyabb dolog, errol nincs info.
>

osszetorik .
nem mindegy hogy mondjuk egy autoban tizszer romlik el az autozar vagy
egyszer torik romma .
ha a baleseteket konstans szerviznek vesszuk , akkor minnel tobbszor romlik
el egy auto , annal olcsobb lesz a szervizelese - hiszen barmi is romlik el
, nem kerul egy orr es legzsakok araba .


A Merci meg lehet hogy tobb szervizelest igenyel, de jo esellyel tovabb
> fogja birni, tovabb lesz gazdasagos fenntartani.


az uj mercik nem ezt bizonyitottak .

>
>
>  igen . egyre jobb alkatreszeket gyartanak . a karosszeria elemek egyre
>> pontosabbak lesznek , a mintak egyre jobbak , a tipusspecifikus
>> alkatreszek
>> kemeny , allando fejlesztesen esnek at - fuggetlenul attol hogy hany ilyen
>> auto fut meg az utakon .
>>
>
> Nyilvan nem. De az en automban pont tovabbfejlesztettek egy alkatreszt,
> ami biztos hogy nincs semmi masban. (toronyszilent)
>

tenyleg biztos hogy nincs semmi masban ???
mibol gondolod ?
ez egy szabvany epitoszekreny elvu tucataru . tiznel is tobb tipusan lehet
ugyanaz a csapagy .



> Meg ilyen is van, igenyes gyartoknal.


:) lehet . de nagyon - nagyon nem gyakori . sokkal valoszinubb hogy
kenytelenek voltak upgradelni , vagy beszallitot valtottak , es mivel az a
bodon amiben a csapagy fekszik szabvanyos , ezert egyszeruen visszafele
kompatibilis - mint pl a GM motorok felfogatasai , valtoharangjai
igazsag szerint ot evnel idosebb autokhoz TSB keves gyartonal van .

bye
dexter


More information about the Elektro-etc mailing list