[elektro-etc] http://www.ariel-atom.hu/
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Jul 24 14:21:52 CEST 2010
2010. július 24. 13:34 VF írta, <vf at elte.hu>:
> charles.hoss wrote:
>
> Igen , jol atgondoltam. A tiz even belul gyartott mercik tervezett
>> elettartama alig haladja meg a garanciat. A nemreg uj c merci pl a
>> kormanymuvet , hatso futomuvet vesztette el - ezt nem lehet a magyar
>> szervizekre fogni , mert ennek nem lenne szabad haromszazezer km elott meg
>> olajcsere igenyesnek sem lennie . Generalisan csak a marketing maradt , az
>> anyag es a minoseg eltunt . A honda tovabb birja. Az uj ufo civic mar talan
>> kevesbe , de talan meg ott is csak az erzes , nem a minoseg romlott
>>
>
> Tetszik a logika.
> 1 autoban bexart valami (akarmi) -> elerte az elettartama veget,
>
tetszik ez a logika . illetve szorakoztat a hianya , a csusztatas az elso
sortol . kar hogy miutan ezt kioklendezted , mar csak lefele megy a
szinvonal :)
ha leirom hogy ezek a tipus gyengei , akkor egyetlen egy sot inkabb fel auto
szart be , es az sem alattam , vagy abban a szervizben ahol rendszeresen
jarok , elofordulok hanem inkabb csak a blikkben lattam egy fotot amin
mintha lett volna valami , de az is masik tipus volt - kozvetlenul az apa
lett a papa mellett .
nem egy auto , hanem sok es sorozatban - aztan amikor garanciaban cserelik ,
akkor meg jo , de ugyanarra az alulmeretezett alkatreszre cserelik ki ,
aminek a kovetkezmenye hogy ujra tonkremegy es gari utan fenntarthatatlan az
auto , mert az isten penze nem eleg hozza hogy az eleve gyenge szarokat a
gyarto altal szabott elmebeteg aron megvegye .
totalcar cikk - akik nyilvan sosem lattak autot , nem ismerosek a piacon ,
temaban :
"De nem mehetek el szó nélkül amellett, ami az autóiparban zajlik, mert ha
ebben az irányban haladnak a dolgok, a Tíz év múlva
tízéveset<http://totalcar.hu/magazin/velemeny/tizevmulvapa/>cikksorozatunk
teljesen értelmét veszti.
*Tudniillik tíz év múlva a tízéves autók fenntarthatatlanok lesznek.* Már
most is gyakran azok. Nem lesz olyan, kicsit karcos, hámló kormányú, de a
kilométereket egészségesen gyűjtő, '95-ös Audi
A4-es<http://totalcar.hu/tesztek/a419tdi1999/>,
amilyennel most jár a kedves olvasó, mert csak a fenntartása többe kerül
majd, mint venni valami vadi újat, és fizetni a részleteket. De az
ütni-vágni való, nyolcéves Ford Focus <http://totalcar.hu/tesztek/focus/> is
a múlté lesz, Mercedest pedig végképp csak a tündérmesékben hívők vesznek
majd a használtpiacon."
totalcar . nem en .
> menthetetlen, bontoba vele. Az osszes tobbi is ugyanilyen szar, mind
> be fog dogleni, mert a tervezett elettartamuk is alacsony. Ez igaz a
> gyarto minden tipusara, azon belul minden egyes gyartott darabra,
> altalaban a markara. Mindezt egyetlen esetbol, vagy kettobol levezetve.
>
ha egy gyarto alapvetoen kinai hulladek szintet gyart , akkor van egy
mernoki iskolaja - egyfajta szabalykonyv ami alapjan pl a malacorru passat
utan az elso futomuve szinte minden vw-nek gyengult , puhabb es erzekenyebb
lett . van egy meretezes , van egy alap szamitasi mod ami megadja azt hogy
mikent rakjak ossze az autoikat . alapvetoen nem probalgatjak bele az
alkatreszeket es ahol jonak latjak ott kesz , hanem alapveto meretezesek
alapjan epitkeznek - ami esetleg ha a teszteles soran giga gebasz derul ki ,
akkor modositjak , de tobbnyire ugy megy at ahogy eleve kitalaltak , max
finom modositasokat tesznek bele - hala a gyors fejlesztesi ciklusoknak .
ujra : mint mondtam nem egy esetbol levezetve .
nezzuk pl a megane-t . index csere ? tobb ora szakszervizben , klima
javithatatlan , tobb ora szetszedni , hozzaferni es minden alkatresz hataron
van , tehat ha bedoglik , akkor az elpar , csovezes , radiator egyforman
gyanus , mert minden resze gyenge . a motorrol inkabb nem mondanek semmit ,
hiszen harom evente uj generacio jon ki - igy ha barmit mondanek , akkor az
ervenytelen lenne , mert vagy uj es meg nincs tapasztalat , vagy regi
romokrol (HDI) vagy jot vagy semmit alapon jobb ha hallgatok .
nezzuk ugyanezt egy masik tipusnal : klima - a szerelo szerint cso _soha_
nem ment meg tonkre benne , a kulso radiator nagyon massziv , csak
balesettel vagy kozvetlen talalattal nyirhato ki , a belso is eros - a kopo
, mozgo alkatreszek hibasodnak meg (fura , a kopo alkatreszek kopnak - nem
az egesz avul) igy a kompresszor felujitasa , nyomolap csere , szuro csere
harminc alatt megoldhato .
az index egy csavarral rogzitett (muanyag feju , szarnyas) keresessel fel
perc alatt kezzel kicsavarhato , ezutan kihajthato a lampa a helyerol hogy
kenyelmesen cserelheto legyen az index .fenyszoroknal szinten .
gagyi , de ha mondjuk az ecu beszarik es leall a gyujtasvezerlese , akkor a
gyujtasmodul egyszeruen atveszi a szerepet es fix 10 fokos elgyujtassal
mukodik tovabb - ego check engine lampa mellett.
ha a valto tonkremegy (bar 300.000km az olajcsere periodusa , szoval nem
rovid a tervezesi ciklusa) akkor lehuzott csatlakozokkal marad egy elore es
egy hatra fokozat , ami utanfuto nelkul eleg a kozlekedeshez , elindulashoz
, de ekkor csak 160km/h a vegsebessege .
> Tulajdonkeppen nem lehet megcafolni, mert a tiz even belul gyartott
> darabok kozul meg egy sem erte meg a 10 eves kort, ez nagyon gyanus.
> (Mindezt ugy eloadva, mintha belso informaciokkal rendelkeznel, legalabb
> egy stuttgarti gepkocsi elettartam-tervezo mernok lennel...)
> Hondabol nem lattal ilyet, tehat nincs, azok elettartamanak nincs
> technikai korlatja, soha nem romlanak el. Ertem.
>
nekem sincs egyetlen baratom sem . nem beszelek senkivel , napi nyolc orat
ulok egy lyukban , majd beulok az elso automba es hazamegyek :)
>
> Azert ha korulnezunk, inkabb azt latjuk, hogy a merdzsok szinte
> elpusztithatatlanok, a legtartosabb autok kozott biztos dobogos lenne
> a marka.
:D
ugyanaz a totalcar cikk :
Később egy Mercedes-szerelő barátommal, Istivel találkoztam más ügyből
kifolyólag. Éppen egy frissen vásárolt R129-essel (hatalmas, kétüléses
kabrió-Mercedes, alig egy évtizeddel ezelőttről) érkezett a Keleti pu.
parkolójába. "Nem volt egészen hárommillió, szervizkönyves, nézd, még a
pótkereket sem tették rá soha" - dicsekedett. Nem szeretem a típust, de az
állapot valóban lenyűgözött, az összeg pedig egyenesen fejbekólintott. *Valami
jobban felszerelt Swiftecske áráért a világ egyik legkívánatosabb nyitott
kétülésese?* Végképp kezdtem úgy érezni, elmegyógyban a helyem.
Elmeséltem neki a szétbontásra ítélt bálna-Mercit. "Hát persze. A tulaj
felvette rá a biztosítási pénzt, a romot meg átpasszolta a Merci-bontósnak,
akinél fotóztatok. Egy ilyen Bálna egyben eladhatatlan. *Ha csak kicsit is
törött, maximum öt kilót (500 ezer Ft) ér.* És senki nem vesz egy
százezrekért átíratandó, húsz litert fogyasztó, két és fél tonnás tankot.
Pár évvel ezelőtt a szotyolaárusok még belevágtak, de már ők is megjöttek
ebből. Nem bírták, hogy kéthavonta otthagytak negyedmilliót a Kárpát utcában
(a Mercedes-Benz hivatalos szervize a budapesti XIII. kerületben), ha járni
akartak vele. *A Bálnával, különösen a nagy benzinesekkel már mindenki
megégette magát,* a presztízse meg nulla. Abszolút piacképtelen, mi is már
szétbontjuk ezeket. De ne hidd, hogy az én SL-em sokkal jobb lenne, azt se
lehet ám fruttiból fenntartani."
SAAB 900-zal eddig egy fazon erte el a masfel milliot, kapott
> is egy ingyen uj autot a SAAB-tol.
hat , lehet hogy egy turbos , hegyes motor rovid eletu lenne ?
vezettem mar par saab-ot , nekem ugy tunt hogy inkabb a magyar
szervizhatterrel van a gondja .
> Merdzsobol szinte minden nap latni
> millio folott futottat.
>
ha egyszer a nemet taxi volt occso :)
> A kis porgos sportos Hondak meg harmadannyi ido/km alatt
> szetforognak es elporladnak, persze ha meg joval elotte nem esik le az
> utrol vele egy szaguldozo idiota, a szuper futomu ellenere...
>
igy igaz .
a jo auto a temetkezesi vallalkozoe , mert nem hajtjak szet es nem eri
baleset .
ha egy autot a gyarigazgato hasznalja munkabajarasra , az mas igenybevetel
mint az amit egy boyracer kap a segge ala , felneonozza , leulteti es
szethajtja - de a hondakat is hasznaljak komolyabb , megfontolt , nyugodtabb
, vezetni szereto emberek is - es alattuk nem torik , nem megy szet .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list