[elektro-etc] trafipax modi

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Jul 21 18:57:29 CEST 2010


2010/7/21  <trebi at algoritmic.hu>:

> Gyakorlatban is, és elméletben is a km-óra nem mutathat kevesebbet, csak
> többet. Egyébként meg senkit nem érdekel, mivel méred a sebességedet,

A szabvany szerint kevesebbet nem, tobbet meg legfeljebb +10% + 4 km/h-val.

> mérheted GPS-sel is, vagy akár szemre, ha olyan jó a szemed. A limitet be
> kell tartanod, és nem hivatkozhatsz semmire, hogy miért mentél gyorsabban.
> (Kivétel a baleset elhárítása, de az azért eléggé ritkaság. :)

Nem egeszen igy van. Ok hoztak a szabalyokat, hogy milyen eszkozokkel
kotelezo felszerelni az autot, tobbek kozott a km-oraval is. Az is
megvan, szinten oaltaluk eloirva, hogy annak mennyire kell pontosnak
lennie. Egy 50 vs. 52-t meg olyan alapon is meg lehet tamadni, hogy a
mutato vastagabb, mint az elteres...

>> Az csak akkor fogja, ha visszakuldod, hogy nem te voltal. Mert erre
>> meg az objektiv felelosseg eseteben is lehetoseged van - mivel te nem
>> vagy hatosag, nincs ra jogalapod, hogy a valodi bunoson megvedd a
>> szabalysertest. Nekik van csak, tehat ha megmondod, ki volt az, akkor
>> a tovabbiakban ot baxtatjak.
>
> Igen, küldhetsz egy kölcsönadási okiratot, közjegyző vagy két tanú által
> hitelesítve, hogy nem te voltál, hanem kölcsönadtad az autót, ha nagyon
> akarsz.

Az elvi lehetoseg tehat megvan. Egyebkent nem hiszem, hogy ilyesmire
lenne hozza szukseg, hiszen ezt nem kotelezo megtenni. En pedig nem
vagyok jogalkalmazo, hogy a mas szabalyserteset megvehessem rajta,
tehat a hatosagnak kotelessege ebben segiteni nekem.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list