[elektro-etc] trafipax modi

KJ kj at faldeko.hu
Wed Jul 21 18:55:13 CEST 2010


> vidéken is ritka. (Kevés a rendőr.) Ilyenkor azonnal kapsz egy csekket, 
> pár
> fekete pontot, és minimális túllépésre is büntethetnek, tehát pl. 50 
> helyett
> 51, az elvben már fizetős.

>Elvben. Gyakorlatban meg a gepjarmuvek km oraja II-es pontossagi
>osztalyu muszer, aminek 10% a megengedett szorasa.*

A vonatkozó EU irányelv szerint....
A tűrés sávja 0+ azaz pontos lehet, vagy többet mutathat.
A konkrét képlet pedig a tűrésre:
(0,1*sebesség)+4

130 km/h esetén tehát a kmóra, bizony
mutathat 130 és 147 között bármit!
A gyakorlatban két kategória divatos
a gyártók körében +2...4 ill. +6...10 a többlet

Megfordítva a dolgot az óra szerint 130-at tartók
így vagy 127 vagy 122 körül mennek csak valójában...

A városban 50-t tartók
pedig 47 ill. 42 körül csak...!

Ez utóbbi (42) nagyeszűek szoktak (sajnos)győzni
Jól látszik ez a GPS-en, ami 40-42 között jelez ki,
amikor olyan eszetlen szabja meg a tempót, aki
óra szerint 48-al cammog és a nagyobbat csaló órája van...

Ill. miattuk 78-80 a valós tempó országúton :-(
"már  így is majdnem 90-el megyek ..vazze..."

Ezért mondom el, mindenhol, hogy

Ma Magyarországon a saját kmórát nézve:
A limit+15 estén BIZTOSAN nem kell aggódni
a trafi miatt, ennyivel, nyugiban lehet menni bárhol.

KIVÉVE! akkor, ha netán
kiszedős rendőrt is látna...

Viszont ez akkor is max. 10-15 eFt-os
szabálysértés tud lenni, hiszen 30 eFt
már a következő kategória kezdete....

Szóval....a 10-15 eFt-ért nem érdemes
lassú-akadályozónak lenni az úton!

Tekintve, hogy gyakorlatilag esélytelen
(egyelőre) szabálysértésbe keveredni,
mert ...nincs kiszedős mérés az utakon!

KJ

>Andy



More information about the Elektro-etc mailing list