[elektro-etc] Ha mar bicikli

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Jul 19 14:24:06 CEST 2010


vajk fekete wrote:
> rendes szinterezett fekbetet van benne. vannak femtartalmuak, meg
> valami speci muanyagok is. de egyszeruen kicsi. tehat durva
> igenybevetelnel elofordulhat hogy egyetlen lejton elfogy a fele. mert
> ugye melegen sokkal gyorsabban fogy.

Mitagadás, nem igazán értem, miért, ha amúgy normális az anyaga.

Egy 1 tonnás autóé ugye kb 30-40 cm2, bár igaz, hogy 4 van belőle, meg van hátul 
is fék, meg lejtőn nem szokás vele fékezni, de a sebesség is sokkal nagyobb.
Vegyük azt, hogy 160-ról kell vele megállni, ekkor a 160cm2 körüli felületre jut 
kb 1MJ, szóval cm2-enként 6kJ, de ezt rengetegszer meg tudja csinálni.

A biciklinél mekkora a fékbetétek felülete? Saccolok: 12 cm2, és legyen belőle 
kettő, ez 24cm2, rengetegszer ki kéne bírnia kb 150kJ-t. Vagyis egy 100m fölötti 
leereszkedést. Mi a baj, hogy nem bírja?

Lehet, hogy míg az autóban megvan kb 1 centi vastag, addig itt mondjuk 2mm? 
Akkor viszont legalább legyen ócsó. :-)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list