[elektro-etc] Ha mar bicikli
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Mon Jul 19 13:49:57 CEST 2010
szoktak is tandemre pl ket feket tenni hatulra. a lancvillanal is, meg a
tamvillanal is.
vajk
________________________________
From: Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Mon, 19 July, 2010 13:06:43
Subject: Re: [elektro-etc] Ha mar bicikli
2010.07.19. 13:01 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Ez komoly? Autókban mégis előszeretettel használják.
Na de ott mi az alternatíva, a dobfék.
> Mekkora szokott lenni egy mackósabb bicikli tárcsafék? Ugye egy van
> belőle a keréken, nem kettő? (Ebből kb tudnék számolgatni.)
15 cm körüli, és igen egy van.
> A tárcsafék lehet, hogy kisebb felületű, viszont lehet akár nagyon forró
> is, akár sötétben láthatóan piros is, ha nem is szokott bicajnál ilyen
> lenni gondolom. Legalábbis ebből indulnék ki. A felni nem lehet túl
> forró, mert kigyullanda a gumi, nem?
Nem láttam még fékezéstől kigyulladt kerékpárgumit, akármekkora is volt az
utazóközönség a bringán. Gondolom a tandemeken sincs valami nagyon különleges
fék, pedig ott dupla meg egy kicsi a súly.
> Az hogy van megoldva, hogy ha nagyon lassan halad valaki felfelé, hogy
> ne okozzon a pedálnál a holtpont táján problémát a tekerés? (Gondoltam
> már rá, hogy kéne valami lendkerék, de ilyet sosem láttam.) Izomból kell
> megoldani? Afféle 15-20%-os emelkedőre gondolok.
Elég ahhoz a pedál és a cipőd közti tapadósúrlódás is hogy átlendítsd, vannak
ilyen cipőkosaras pedálok is, de a profi gépeken klipszes a cipő meg a pedál.
More information about the Elektro-etc
mailing list