[elektro-etc] kritikal más
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Jul 19 11:34:28 CEST 2010
Akárhogy is, ez egy érdekes, nehezen (vagy sehogysem) eldönthető vita lenne, ha
kihagynánk az anyázós részeket, akkor is.
Ha szabadjára eresztjük a fantáziánkat, nem a létező jogszabályokhoz meg helyben
meghozott szabályokhoz nyúlunk, hanem volna módunk a szabályokat megcsinálni,
akkor is nehéz ügy.
Nyilván sokféle hely van, ahova ilyen-olyan okokból gázos dolog bevinni pl a
biciklit. Pl tömegközlekedési járművön, ügyfélszolgálati helyeken elfér, ha
kevesen vannak, nem fér el, ha sokan. Tehát lehetne mondani, hogy hadd vigyék
be. Na de ha az a kevés ember, aki bemegy, mind biciklivel menne be, akkor már
lehet, hogy problémás lenne.
Aztán pl egy múzeumba, kastélylátogatós helyre, színházba, moziba (ha kevesen
vannak is) valszleg sehogysem okés, ha ilyesmit bevisznek.
További gond: ha valahova biciklit be lehet vinni, akkor lehet tovább filózni,
hogy kikapcsolt motorkerékpárt, quadot... is be lehessen, ha befér. Vagy
gyerekbiciklit, és ha már azt, akkor miért ne lehetne gyerek kisteherautót,
egyéb, terjedelmesebb dolgokat. Vagy ha napernyő van nálam, azt, vagy egy
szörfdeszka..., ezek mind ellophatók lennének kint.
Ember legyen a talpán, aki globálisan használható, mindenki által elfogadható
szabályokat tudna kieszelni.
A bicikli esetére visszatérve, mi van, ha kint tök dzsuvás idő van? Az ember a
lábtörlőn a tappancsát úgy-ahogy meg tudja tisztítani, de a bicajt?
Ha mégis kitiltják akárhonnan, és elterjedt a bicajos közlekedés (vannak ilyen
városok), akkor ott hogy oldják meg ezt a problémát? Ez szerintem valódi kérdés,
lehet tőlük tanulni, nem kell egymás torkának esni. Van, ahol egy többsávos utat
is ki tudnak tölteni bringások, de az is már valami, ha kb annyian bringáznak,
ahányan gyalogolnak a járdán. Azt nem hinném, hogy ezek csak akkor bringáznak,
amikor otthonról csak a biciklizés kedvéért mennek el, és csak haza tartanak
utána. Tehát ügyintéznek, vásárolnak, iskolába-egyetemre járnak, dolgozni
mennek... Hogy van megoldva? Eddig ahány régi vagy újabb munkahelyre (nekem
külsős helyszínek) mentem, nem emléxem, hogy lett volna erre valami normális
megoldás, főleg ott nem, ahol kemény beléptető rendszerek vannak. Hogy van ez
mondjuk Hollandiában, ahol tudtommal jó nagy létszámban használják a bicajt napi
szinten az ámbérek. Vagy nem ez az az európai ország? Kína tök más, azt hagyjuk,
bár biztos onnan is lehetne tanulni, illetve az már talán erősen motorizálódik.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list