[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
VF
vf at elte.hu
Tue Jul 6 15:24:50 CEST 2010
charles hoss wrote:
> hoppa . akkor honnan tudjuk hogy az injektoros autok tartjak a lambdat ?
Onnan, hogy a zart szabalyozo hurok az egyszer beallitott
parametereket a korulmenyek valtozasa ellenere is stabilan tartja,
ellentetben a karburatorral. A karburator ilyet nem tud.
Komoly csalodast okoztal. Az rendben van, hogy a dizelhez nem ertesz,
de hogy a benzinmotorokhoz sem... Erdekes... Pedig mar evekkel ezelott
is lement ugyanez a tema, legalabb akkor megtanulhattad volna.
> hogy pl nincs olyan tartomany ahol elkezdi benzinnel huteni a dugattyut ,
Siman lehet hogy van. De az is biztos, hogy ritka, atmeneti
uzemallapot, az atlagos kibocsatasra elhanyagolhato a hatasa.
> hogy nem tul keson szunteti meg a dusitast ?
> hany erteket befolyasol egy lambda kompenzacios ertek ?
> mekkora tablazazok vannak a kompenzaciora ?
Ugy erted, direkt rossz programot raknak az ECU-ba, csak azert, hogy
rontsak a kibocsatast? Vagy mi? Persze, lehet, eletszeru...
> pontosan hany eve vezetsz ?
> hany km-t tettel meg hogy ezt igy csuklobol ide tudod vagni ?
> hanyadik autodat nyuvod ?
Figyu, en ket ekkora eges utan nem ugralnek, hanem inkabb
visszavennek az arcombol. Ma csak 2 elmeleted dolt be...
> van egy allando uzemallapota az autonak ahova beallitom . illetve ket
> uzemallapota van : 3750-es fordulat , 50km/h
> 3750-es fordulat 90km/h
Es kozben stabilizalod mindennek a homersekletet, emelkedon/lejton
megfeleloen korrigalsz, mert akkor nem ezek lesznek az optimalis
kibocsatashoz tartozo fordulatok, stb...
Ez akkora hulyeseg, hogy fel lehet maszni a hatara, es onnan
atlepni a Holdra.
> max elmegyek pulmonolgus , allergologus iranyba . lehet hogy ezert nem
> szeretem a dizeleket .
Nezd... Rendben van, hogy lelkes vagy, es szeretsz a regi vasakkal
nosztalgiazni. Ezek a maiak mar sohasem lesznek olyan jok, mint a
regi szep idokben.
De azert a tenyeket nem kene figyelmen kivul hagyni...
Kepzeld el, vannak akik mar most pulmonologusok, allergologusok,
egyebologusok, es pont ezt a temat kutatjak.
De a tudomany mai allasa szerint NINCS IGAZAD. A dizel nem lenyegesen
veszelyesebb mint a benzines, sot...
> nekem szamit a dolog hogy min bukik meg egy uj auto .
> mert az elso muszakin is lehet hogy meghuztak volna , de akkor nem merik . a
> masodikon mar nem felelt meg - pedig olajcserekor azt allitottak rola hogy
> tokeletes .
De ezt mar megbeszeltuk... Talan ez is az egyik ok, ami miatt a
dizeleknek rossz a hire. Itthon idiota modon merik a dizelek kibocsatasat,
egy gyakorlatban elo nem fordulo, sot kifejezetten tiltott uzemallapotban.
Ez nem a motort es a technologiat minositi, hanem a mi szakertoinket.
>> 10% minimum megtakarithato, mert a multiair kb ennyit takarit meg,
>> es nyilvan nem 100%-os annak sem a hatasfoka.
>>
>
> tehat 10%-nyit valtozik a motorfek gaz adas elvetel kozott ?
> a multi air nem a pillangoszelepet kuszoboli ki - csak beleepitette az EGR-t
> a vezerlesbe . benzinesnel ennyit szamit kb - foleg reszterhelesen .
En mar nem tudom pontosan hogy mukodik a multiar.
A wikipedian ezt irjak:
"The Multiair (or Uniair) is an electro-hydraulic variable valve actuation
technology (without a throttle valve) controlling the valves in petrol or
diesel engines, it is compatible with both naturally-aspirated and
forced-induction engines."
Van benne throttle valve, vagy nincs? EGR-t egyaltalan nem is
emlitenek. Mondjuk az a fogyasztasba nem nagyon szol bele, akkor is
inkabb negativan, es foleg a dizelekben szokasos.
Az biztos, hogy a vakuummal szemben szivni a levegot nehezebb, mint egy
fojtas nelkuli rendszeren szabadon atnyomni. Egyetertesz?
> kb ennyit megy a wagoner nalunk .
> volt benne cserelve egy akku (azzal jartam utana a polakkal) es egy
> garnitura gumi .
Es az is 15 eves, 500..600e kilometerrel? Ketlem...
A benzinesek tipikusan a felenel-harmadanal vegleg elhullanak.
Ennek meg semmi baja... Ok, de nem mai dizel.
> olvastad a cikket ? pl a kettostomegu lendkerek ma sem olcso .
Es szerinted mennyi lesz par ev mulva? Azert nem urtechnika az.
Csodalkoznek, ha Kinaban nem kezdenek el gyartani villamgyorsan.
>> Aztan lesz. Most mar itthon is egesz sok
>> szerviz foglalkozik ezekkel, a honlapjukon hirdetik, hogy gyari
>> minosegu cserealkatreszeket adnak a szivattyukba, adagolokba,
>> stb... kb otod aron.
>>
>
> es ezt el is hiszed . hat hajra .
Ha nincs, az a baj, ha van, nem hiheto. Ertem.
> sok baratom egylatalan nem hajlando megvenni dizelt - mert ketszazezernel
> elkezdenek szethullani - es akkor vagyonokba kerul a javitas .
> mi uj dizeleket veszunk - es azokat is 200-nal dobjuk el .
Lehet ezt is csinalni. En inkabb megjavitanam, kicserelnem az
elhasznalodott alkatreszeket, es hasznalnam tovabb. Az enyem is egy
bontoszokeveny, de par evig meg biztos hajtom.
Ja, ha nem mondtam volna, kuplungot is kellett mar cserelni benne,
rengeteg alkatreszt, nagyon sok baja volt mar. De most egy ideig
megint jo lesz.
> dexter
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list