[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Jul 6 13:06:18 CEST 2010


2010. július 6. 12:54 Hofferek Attila írta, <hofi at soka.co.hu>:

> 2010.07.06. 12:46 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>  igaz . a benzin - levego keveresi aranyt folyamatosan allitani kell .
>> kene hozza ket pedal ...
>> vagy egy eszkoz ami ezt nagyjabol fizikai alapokon megoldja . nevezzuk
>> mondjuk karburatornak .
>> legyen benne egy fofuvoka es egy venturi , ami a levego mennyisegenek ,
>> homersekletenek fuggvenyeben kepes allando aranyu benzint beszivni a
>> motorba
>> .
>> termeszetesen szesoseges uzemallpotokban ez nem mukodik , tehat csinaljunk
>> hozza egy alapjarati rendszert amit kulon lehet allitani es egy szivatot a
>> hideginditashoz - amit nem meresi adatok alapjan tolok vissza , mert nem
>> erdekel hogy mikorra lesz meleg a viz , ha az egesterben mar megvan a
>> homerseklet , akkor visszatolhato .
>>
>
> Mi tortenik szerinted, ha nyomsz neki egy koveret? Vagy amikor ugyanolyan
> gazpedal allas mellett engeded a kuplungot es jar fol-le-fol a fordulatszam?


varjunk csak . mi tortenhet .
megno az ataramlo levego mennyisege , igy a venturiban a vakum es a
fofuvokan keresztul tobb benzint sziv hozza .
ha visszaengedem a gazt , akkor lelassul a levego aramlasa es ilyenkor
csokken a bearamlo benzin mennyisege .
ez egy affele fizikai folyamat . mint egy ek .
tudom hogy az eket igazabol digitalisan vezerelt linear szervokbol is meg
lehet csinalni , de nem kell mindig .

>
>
>  erre vannak eszkozok - az elogyujtast pl nem kell a lambda fuggvenyeben
>> allitanom - a motor hofoka mivel leghuteses , nagyon gyorsan eri el az
>> uzemi
>> allpotot es ott jol ki is tart . a fordulatszamot a gazzal es a valtoval
>> szoktam szabalyozni .
>>
>
> Vezerelni.


szabalyoznam inkabb .
van egy hallatlanul fejlett fulem , nemi tapasztalatom a fordualtszammero
leolvasasaban es ehhez igazodok , a hibajel fuggvenyeben kapcsolok a
valtoval , adok tobb vagy kevesebb gazt .
hua - egy egesz tempomat van bennem :)


> Aztan vagy beall, vagy nem. Van az az emelkedo...


ahol vissza kell kapcsolni harmasig es akkor ketharmad gazon nyugisan
felmasziik ? igen , biztos , de nem bekescsaba es debrecen kozott van . itt
az a fo kerdes hogy az ora szerint 90-95-ot tudom-e kenyelmesen tartani es
nem tol-e le hatulrol a rendorauto .


> Raadasul az allando motorhomersekletben sem hiszek. Menj vele orszaguton jo
> nagy teljesitmenyleadas mellett, hogy bealljon a hoegyensuly, aztan allj
> meg, hagyd alapjaraton. Ugy ugrik 25-30 fokot a blokk homerseklete mint a
> parancsolat.


miert hagynam alapjaraton jarni ?
megyek jo nagy teljesitmenyleadas mellett (15 loero is lehet a 90-es tempo)
es amikor megerkezek , akkor hirtelen , egybol , 50-re lassulok . igy megyek
meg ot-het percig , aztan lampak vannak , megerkezes ,  garazs .

>
>
>  a napi rendszeresseggel - pedig varj meg vele . ha itt vegeztem , akkor
>> berakom a lambda szondat az autoba , a muszerrel egyutt .
>>
>
> Es mi lesz a beavatkozoegyseg, ha a lambda ennyi vagy annyi?


en leszek .
ha az auto nagyon elter , rendszeresen - akkor kap egy injektort . nem
szabalyos , de mar regota szemezek vele .

>
>
>  lehet injektorral tovabb hegyezni - komoly koltseggel , de mar a jelenlegi
>> allapotaban is elmukodik egeszen jol - koszoni szepen .
>>
>
> A funyirom is, csak neha leall, es budos. :-)
>

a funyio karbantartasat nem vallalom .
a kispolak nem budos , nem all le es 50.000km-t tett meg ugy hogy egyszer
sem hagyott cserben .
ketszer feloldotta a betoltocsoet a hamis benya , kicsereltem a
valtoosszekotot , vezermulancot hogy ne zorogjon es olajat , legszurot ,
gyertyat csereltem rendszeresen (10-20ekm.enkent).

bye
dexter


More information about the Elektro-etc mailing list