[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok

VF vf at elte.hu
Mon Jul 5 11:10:25 CEST 2010


Hi,

Komolyan azt hiszed, hogy a benzines kevesebbet fog enni? :)
Hihetetlen. Ok, probald ki.
De ezek remek ervek:
- Mindegyik dizel direkt csak lefele, mint az kozismert, ellenben
a benzinesek nem csalnak
- Csak azert eri meg dizelt venni, mert ugy is mindenki lopja az
uzemanyagot
- Stb...

Fuzesi Arnold wrote:
> Tudodmit! Sajat es a lista tisztanlatasa vegett elmegyek es kiprobalom. 
> Multkor nem volt 170 lovas elerheto a 135 meg nem erdekelt annyira. Ha 
> most lesz akkor meglesem a dolgot es beszamolok. (dizelek viszont ne 
> feledjuk koztudott modon lefele csalnak a fogyasztasi adatokban. Akar az 
> onboard komputer szintjen is, de azt eddig csak chevrolet nel olvastam. 
> Szoval egy dizelt is probalni kellene...)
> 
> 
> Arnold
> 
> 
> On 2010.07.05., at 10:39, VF <vf at elte.hu> wrote:
> 
>>
>> Hi,
>>
>> Elolvastam, sem a wikipedian, sem a te idezetedben nem irjak, hogy
>> melyik fogyasztasrol van szo. Csak az 570 literes szornynel van
>> megemlitve, hogy kombinalt fogyasztasrol beszelunk.
>> Es ugye a CO2 is el volt irva, a kombinalt is ingadozik 5.6-6 kozott,
>> szoval megbizhatoak az adataink :)
>>
>> Abban egyetertunk, hogy a multiair legjobb esetben is 10%-ot csokkent
>> a fogyasztason? Az meg az 1.2-1.6l kategoriaban is nagyon keves, hogy
>> megszorongassa a dizelt. Feljebb, amikor a benzines mar nem 32%-kal
>> eszik tobbet, hanem >100%-kal, foleg nincs jelentosege.
>>
>> Egyebkent ha csak ennyit tud a multiair, az is nagyon szep, siman lehet,
>> hogy ezek a legjobb benzinmotorok jelenleg. A 4.8l hihetetlen volt, a
>> 6 koruli valoszinuleg tenyleg annyi. Fogyasztasban ugyan nem bajnok, de
>> ha a tobbi parametere is ennyivel jobb, akkor a benzinesek kozott lehet
>> kiraly.
>>
>> Fuzesi Arnold wrote:
>>> Ember olvasd mar el ujra. 4.8 az extra urban volt. 6.5 a jtb ami nem 
>>> multiair. 5.6 pedig a vegyes ciklusos. (amit itt 6.0 nak irnak)
>>> Traditional pedig a jtb pl. Ami turbos benzines direkt befecsis.
>>> Olvass utana!
>>> Arnold
>>> On 2010.07.05., at 10:05, VF <vf at elte.hu> wrote:
>>>>
>>>> Haha, utananeztem, ezt olvassatok:
>>>>
>>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Multiair
>>>>
>>>> "MultiAir engines will increase power (up to 10%) and torque (up to 
>>>> 15%), as well as a considerable reduction in consumption levels (up 
>>>> to 10%) and CO2 emissions (up to 10%), of particulates (up to 40%) 
>>>> and NOx (up to 60%)[1] when compared to a traditional petrol engine. 
>>>> The system also provides smoother cold weather operation, more even 
>>>> torque delivery and no engine shake at shut-off.[3]
>>>>
>>>> An example of the gains offered by the MultiAir technology can be 
>>>> seen in the current Alfa Romeo MiTo: the 1.4 JTB engine, without 
>>>> MultiAir, can produce 155 PS (114 kW; 153 hp) and 230 N·m (170 
>>>> lb·ft) whilst using 6.5 litres per 100 kilometres (43 mpg-imp; 
>>>> 36 mpg-US). With MultiAir, the same engine develops 170 PS (125 kW; 
>>>> 168 hp) and 250 N·m (180 lb·ft), yet only consumes 6.0 L/100 km (47 
>>>> mpg-imp; 39 mpg-US)."
>>>>
>>>> Akkor most 4.8l, vagy 6-6.5l?
>>>> Megjegyzem, a 6-6.5l pont jo lenne a specifikalt CO2 kibocsatashoz,
>>>> ugyhogy gyanus, hogy veletlenul csak az egyik adat lett kozmetikazva,
>>>> a masikat elfelejtettek.
>>>> "up to" 10% fogyasztas-csokkentest vizionalnak, meg ha ezt mind sikerul
>>>> is megcsinalni, hol van ez egy dizeltol?
>>>> Meg azt sem tudni, mit ertenek "traditional petrol engine" alatt.
>>>> Mert ha egy karbis motort, akkor vicc az egesz :)
>>>>
>>>> A cikk egyebkent 2010 majusi, szoval nem elavult.
>>>>
>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>> Hulyeseg, nezz utana!
>>>>> The head of this revolutionary family is the MultiAir 1.4 engine, 
>>>>> which makes its global debut on the Alfa Romeo MiTo model and is 
>>>>> offered with 3 different power levels (105 hp, 135 hp and 170 hp), 
>>>>> all Euro 5-ready.
>>>>> The 170 hp version of the Alfa MiTo 1.4 MultiAir will offer a power 
>>>>> to weight ratio of 6.7 kg/hp and a power of 124 hp/liter which is 
>>>>> the highest value ever recorded for an Alfa car. TheAlfa MiTo 1.4 
>>>>> MultiAir 170 hp will be equipped with a 6-speed gearbox and will 
>>>>> offer a fuel economy of 4.8 l/100km and a 139 g/km CO2 emissions 
>>>>> level. The Alfa MiTo 1.4 MultiAir will have a 0 to 100 km/h time of 
>>>>> just over 7.0 seconds.
>>>>> De irhatnek az f458 italia ferrarirol mint a jovo
>>>>> Benzinmotorjainak zaszloshajojarol:
>>>>> But not only is it quick, but the F458 is also surprisingly 
>>>>> thrifty. Thanks to the direct-injection engine, the Italia requires 
>>>>> a relatively low 13.7 litres of petrol per 100km on the combined 
>>>>> cycle. On the other hand, with CO2 emissions of 320g/km, it’s no 
>>>>> tree-hugger either.
>>>>> Egy 570 le-s autorol beszelunk....4500ccm es benzinmotorral.
>>>>> Arnold
>>>>> On 2010.07.05., at 4:47, VF <vf at elte.hu> wrote:
>>>>>>
>>>>>> Hi,
>>>>>>
>>>>>> De igen. A kozvetlen befecskendezeses benzinmotorokkal kb ugyanaz
>>>>>> a problema, mint a HDI dizelekkel. Szamtalanszor leirtam, kuldtem
>>>>>> forrasokat, nem megy bele a fejedbe.
>>>>>> Ez egy komoly problema a gyartoknak, hatraltatja a technika 
>>>>>> terjedeset.
>>>>>> Ugyanugy van kis koromszemcse, ratapadva mindenfele csunyasagok.
>>>>>> Sot, az inhomogen keverekkepzes miatt ugyanugy van jo sok NO is a
>>>>>> fustben. De ha erre meg ratenned a szurot, meg a dizelnel szokasos
>>>>>> tobbszsoros befecskendezest, akkora fogyasztasa lenne, hogy semmi
>>>>>> ertelme nem lenne az egesznek.
>>>>>> Nem csak, sot foleg nem az uzemanyagtol fugg a por es NO kibocsatas,
>>>>>> hanem a mukodesi elvtol. Ahogy a benzinmotorok is kezdenek egyre
>>>>>> inkabb dizel elven mukodni (kozvetlen befecsi + bizonyos 
>>>>>> tartomanyokban
>>>>>> kompresszio-gyujtas + inhomogen keverek nagy lambdaval), elojonnek
>>>>>> ugyanazok a problemak is.
>>>>>> A kikuszobolesuk jelenleg nem teljesen megoldott, vagy az emisszio,
>>>>>> vagy a fogyasztas durvan elszall.
>>>>>> A dizelnel mindkettot sikerult elfogadhato szinten tartani.
>>>>>> Altalaban az azonos kategoriaban alternativakent kinalt tipusok
>>>>>> besorolasa is azonos. Pl Toyota Corolla, a dizel es a benzines is 
>>>>>> Euro4.
>>>>>> Nyilvan ha csak CO2 meg viz jonne a benzinesbol, Euro5-ot vagy meg
>>>>>> jobbat kene kapnia a benzinesnek. Nem kapott, nem kaphat, ugyanugy
>>>>>> rongalja a kornyezetunk es az egeszsegunk is, mint a dizel.
>>>>>> Ebbe sajnos bele kello nyugodnunk. Ahol gyalulnak, ott hullik a 
>>>>>> forgacs.
>>>>>>
>>>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>>>> update-eld a firmware-ed... (Nyilvan nem hegyilevegő jön 
>>>>>>> a benzinesből sem, es nem a kocsmában vagyunk mucsaröcsögén...h 
>>>>>>> erről kezdjünk vitázni...fuvazze....azért vannak gondok....)
>>>>>>> Erzekeltetni probaltam h lenyegesen kisebb problema mint az hogy 
>>>>>>> omlik a korom belole. Kezelhetobb stb. A gázok jórésze pedig 
>>>>>>> inert, és nem durvan rákkeltő PAH feltapadva vmi uméter nagyságú 
>>>>>>> koromcafatra....
>>>>>>> A.
>>>>>>> On 2010. 07. 04. 17:27, Hofferek Attila wrote:
>>>>>>>> 2010.07.04. 16:44 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>>>> 2010. július 4. 15:07 Hofferek Attila írta,<hofi at soka.co.hu>:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2010.07.04. 14:05 keltezéssel, potyo írta:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Igazából ha úgy szidnád a dízelt, hogy közben egy 1200 kilós 7 
>>>>>>>>>> literes
>>>>>>>>>>> átlagú autót (mondjuk Fiat Bravo, az is olasz) használnál 
>>>>>>>>>>> arra, hogy
>>>>>>>>>>> eljuss A-ból B-be, akkor sokkal hitelesebb lenne ez a dízel 
>>>>>>>>>>> elleni
>>>>>>>>>>> harcod a városi dízelautózás ellen. De így, hogy "nem szarok a
>>>>>>>>>>> tányérba, amiből eszek", közben meg városban 13-20 liter 
>>>>>>>>>>> simán lemegy
>>>>>>>>>>> a torkán, ez valahogy hiteltelenné teszi a dolgot, mert a 
>>>>>>>>>>> benzines
>>>>>>>>>>> kipufogógáza sem épp az kristálytiszta hegyi levegő akármilyen
>>>>>>>>>>> katalizálás, EGR, két lambdaszondás...
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ne beszélj már, a benzines autó csak co2-t meg vizet bocsát 
>>>>>>>>>> ki, mint azt
>>>>>>>>>> olvashattuk.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> csak annyira idiota erv mint amire valasz volt a faq-ban .
>>>>>>>>
>>>>>>>> Arnold komolyan irta par levellel ez elott.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>> .
>>>>>>
>>>>>> -- 
>>>>>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU 
>>>>>> Hungary
>>>>>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>>>>>
>>>>> .
>>>>
>>>>
>>>> -- 
>>>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU 
>>>> Hungary
>>>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>>>
>>> .
>>
>>
>> -- 
>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>
> 
> 
> .
> 


-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"



More information about the Elektro-etc mailing list