[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
VF
vf at elte.hu
Mon Jul 5 04:48:51 CEST 2010
Hi,
Alacsony teljesitmenyen jobb a turbos benzines hatasfoka, magas
teljesitmenyen rosszabb.
Tehat atlagban jobban jonnel ki a 2.0 turboval, ha odalepsz neki a
3.0 kevesebbet enne.
Fuzesi Arnold wrote:
> A turbos motorok hatasfoka jobb mint szivoke. Az igaz h 3000ccm+turbo
> tobbet enne, de egy 2.0+turbo mar jocskan nem, de teljesitmenyben ugyan
> azt tudja.
>
> A.
> On 2010. 07. 04. 14:03, trebi at algoritmic.hu wrote:
>>
>> Ja, és az hogy lenne turbo/kompresszor, akkor kevesebbet enne, az
>> hüleség. Több levegőt azért tolunk a motorba, hogy több üzemanyagot
>> nyomhassunk hozzá - és kell is, mert a lambdát ugye muszáj tartani. Ez
>> nem dízel, ahol légfelesleg van... :)
>>
>> Trebitsch
>>
>> Fuzesi Arnold wrote:
>>> 1.9 tonna a Lanciam uresen. Ha benne ulok es van benne benzin stb
>>> akkor ket tonna also hangon. 11.x az atlagom ha kulturaltan
>>> kozlekedek. 150-nel 10.0 tempomattal, Orszaguton 7.6 tal elvan
>>> szabalyosan kimelve. Varosban 13-20 attol fugg milyen a hangulatom
>>> mekkora a dugo. Ez egy szar Olasz 3.0 v6 automata valtos kocsi 220le
>>> kornyeken vhol nem a legjobb legellenallasi tenyezovel.
>>>
>>> Sok? Sztem egyaltalan nem. 730d bmw siman ennyit zabal. 530d bmwnel
>>> meg jobban megy. Pedig az konnyebb.
>>>
>>> Ja es ezen se turbo se kompresszor
>>> Ha
>>> Lenne meg kevesebbet enne.
>>>
>>> Mondom 11.x az atlag.
>>>
>>> Arnold
>>>
>>>
>>> On 2010.07.04., at 13:37, <trebi at algoritmic.hu> wrote:
>>>
>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>> (uzemanyag tipust nem erzelembol hanem ertelembol valasztom :) nem
>>>>> szarok abba a tanyerba amibol eszek.....) eddig mindegyik automnak
>>>>> volt dizel verzioja. Nem is mennek rosszul stb. De minden idegszalam
>>>>> tiltakozik ellene h olyan autoval jarjak ami legfelesleggel dolgozik
>>>>> es masbol sem all csak tiszta levegot nyom tele
>>>>> korommal esz nelkul. Mikozben mas uzemanyagot vizze co2 ve szepen el
>>>>> lehet egetni a maradekot katalizalni.
>>>>
>>>> Környezetszennyezés... Mai dízelek pont ugyanúgy szondával (nem
>>>> lambda, de szonda) dolgoznak, mint a benzinesek. Ezen kívül az
>>>> össz környezetszennyezés teljes mértékben a fogyasztástól
>>>> függ, semmi mástól. Nem véletlenül adják meg a CO2
>>>> kibocsátást fő paraméternek. Ami még hozzá tartozik: épp a
>>>> korom az, amelyik nem maradandó szennyezés, mert a
>>>> koromrészecskék előbb-utóbb egyszerűen leülepednek a talajra,
>>>> bemossa az eső oszt csókolom, ott pont jó helyen van. Ettől
>>>> függetlenül, persze, szennyezés - de nagyon nem mindegy, hogy
>>>> például egy Fiat Ducato méretű furgonban elégetsz 25-30 liter
>>>> benzint százon, vagy 10-12 liter gázolajat.
>>>> Mondom újra, erősen méret/tömeg függő, hogy mit érdemes.
>>>> Valahol másfél-két tonna környékén van az a határ, ami
>>>> fölött már nem értelmes alternatíva a benzines motor.
>>>> Személyautóból azért ekkora aránylag kevés van.
>>>>
>>>> Trebitsch
>>>>
>>>>
>>>>> Arnold
>>>>>
>>>>>
>>>>> On 2010.07.04., at 12:20, <trebi at algoritmic.hu> wrote:
>>>>>
>>>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>>>> Nezd, a tucat szgk -kozul 3 evesen nem latok olyat ami ne
>>>>>>> fustolne. Emelkedon lakom az emberek nyomjak felfele mintha
>>>>>>> muszaly lenne ha kint allok a haz elott beszelgetek stb nincs
>>>>>>> olyan par eves dizel ami ne fustolne szemmellathatoan. De motoron
>>>>>>> bicajon meginkabb kijon h 99%
>>>>>>> uk utan fust van. Meg kibaszott budos.
>>>>>>>
>>>>>>> Ismerosi korben pajero c3 206 alfa 166 avensis hiace stb par
>>>>>>> evesen
>>>>>>> detto fustolnek. Pajeroban van 120e kb. Alfaban min 2x ennyi
>>>>>>> tobbiben 70 100e kornyeken. Tonkre egyik sincs menve de fustol es
>>>>>>> az en olvasatomban az javitasra szorul. Ugy nez ki s helyzet h
>>>>>>> amig kijonnek
>>>>>>
>>>>>> Ezek közül a Pajero meg a Hiace az, aminél van értelme a
>>>>>> dízelnek. Hogy füstölnek: ott valami el van cseszve, meg kell
>>>>>> javítani oszt csókolom. Ámbár pár pamacs még nem a világ,
>>>>>> semmi jelentősége, látni kéne.
>>>>>> Egyébként épp a Hiace az, amiből van olyan, amit
>>>>>> betegszálíltók használtak, és másfél milliót ment, amíg el
>>>>>> nem adták. 5 év alatt... :) Gyakorlatilag nem hűlt ki a motorja.
>>>>>> Hiace egyébként már épp nincs benzines, mert senki épeszű e
>>>>>> mber
>>>>>> nem venné meg.
>>>>>> Ekkora szerkezetek dízelből 10-12 litert esznek, benzinből meg
>>>>>> (benzines Pajero létezik) 16 és 25 között. Hiace biztos, hogy 20
>>>>>> alá nem lenne szorítható.
>>>>>> Ettől függetlenül: utálod a dízelt, OK, az autóvásárlás
>>>>>> alapvetően egy érzelmi döntés. Utána persze arra való az ember
>>>>>> esze, hogy megindokolja ezt a döntést. :)
>>>>>>
>>>>>> Trebitsch
>>
>>
>
>
> .
>
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list