[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sun Jul 4 18:39:44 CEST 2010
Igen, es 600ccm-mel kevesebb es jocskan gyengebb.
A.
On 2010. 07. 04. 14:01, trebi at algoritmic.hu wrote:
>
> Ne eltérő gyártmányokat hasonlíts össze. Ugyanez a Lancia nincs
> dízelmotorral?
> Mert ha van, akkor saccperkábé 7 litert iszik, a te 11-egyeddel szemben.
>
> Trebitsch
>
> Fuzesi Arnold wrote:
>> 1.9 tonna a Lanciam uresen. Ha benne ulok es van benne benzin stb
>> akkor ket tonna also hangon. 11.x az atlagom ha kulturaltan
>> kozlekedek. 150-nel 10.0 tempomattal, Orszaguton 7.6 tal elvan
>> szabalyosan kimelve. Varosban 13-20 attol fugg milyen a hangulatom
>> mekkora a dugo. Ez egy szar Olasz 3.0 v6 automata valtos kocsi 220le
>> kornyeken vhol nem a legjobb legellenallasi tenyezovel.
>>
>> Sok? Sztem egyaltalan nem. 730d bmw siman ennyit zabal. 530d bmwnel
>> meg jobban megy. Pedig az konnyebb.
>>
>> Ja es ezen se turbo se kompresszor
>> Ha
>> Lenne meg kevesebbet enne.
>>
>> Mondom 11.x az atlag.
>>
>> Arnold
>>
>>
>> On 2010.07.04., at 13:37, <trebi at algoritmic.hu> wrote:
>>
>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>> (uzemanyag tipust nem erzelembol hanem ertelembol valasztom :) nem
>>>> szarok abba a tanyerba amibol eszek.....) eddig mindegyik automnak
>>>> volt dizel verzioja. Nem is mennek rosszul stb. De minden idegszalam
>>>> tiltakozik ellene h olyan autoval jarjak ami legfelesleggel dolgozik
>>>> es masbol sem all csak tiszta levegot nyom tele
>>>> korommal esz nelkul. Mikozben mas uzemanyagot vizze co2 ve szepen el
>>>> lehet egetni a maradekot katalizalni.
>>>
>>> Környezetszennyezés... Mai dízelek pont ugyanúgy szondával (nem
>>> lambda, de szonda) dolgoznak, mint a benzinesek. Ezen kívül az
>>> össz környezetszennyezés teljes mértékben a fogyasztástól
>>> függ, semmi mástól. Nem véletlenül adják meg a CO2
>>> kibocsátást fő paraméternek. Ami még hozzá tartozik: épp a
>>> korom az, amelyik nem maradandó szennyezés, mert a
>>> koromrészecskék előbb-utóbb egyszerűen leülepednek a talajra,
>>> bemossa az eső oszt csókolom, ott pont jó helyen van. Ettől
>>> függetlenül, persze, szennyezés - de nagyon nem mindegy, hogy
>>> például egy Fiat Ducato méretű furgonban elégetsz 25-30 liter
>>> benzint százon, vagy 10-12 liter gázolajat.
>>> Mondom újra, erősen méret/tömeg függő, hogy mit érdemes.
>>> Valahol másfél-két tonna környékén van az a határ, ami
>>> fölött már nem értelmes alternatíva a benzines motor.
>>> Személyautóból azért ekkora aránylag kevés van.
>>>
>>> Trebitsch
>>>
>>>
>>>> Arnold
>>>>
>>>>
>>>> On 2010.07.04., at 12:20, <trebi at algoritmic.hu> wrote:
>>>>
>>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>>> Nezd, a tucat szgk -kozul 3 evesen nem latok olyat ami ne
>>>>>> fustolne. Emelkedon lakom az emberek nyomjak felfele mintha
>>>>>> muszaly lenne ha kint allok a haz elott beszelgetek stb nincs
>>>>>> olyan par eves dizel ami ne fustolne szemmellathatoan. De motoron
>>>>>> bicajon meginkabb kijon h 99%
>>>>>> uk utan fust van. Meg kibaszott budos.
>>>>>>
>>>>>> Ismerosi korben pajero c3 206 alfa 166 avensis hiace stb par
>>>>>> evesen
>>>>>> detto fustolnek. Pajeroban van 120e kb. Alfaban min 2x ennyi
>>>>>> tobbiben 70 100e kornyeken. Tonkre egyik sincs menve de fustol es
>>>>>> az en olvasatomban az javitasra szorul. Ugy nez ki s helyzet h
>>>>>> amig kijonnek
>>>>>
>>>>> Ezek közül a Pajero meg a Hiace az, aminél van értelme a
>>>>> dízelnek. Hogy füstölnek: ott valami el van cseszve, meg kell
>>>>> javítani oszt csókolom. Ámbár pár pamacs még nem a világ,
>>>>> semmi jelentősége, látni kéne.
>>>>> Egyébként épp a Hiace az, amiből van olyan, amit
>>>>> betegszálíltók használtak, és másfél milliót ment, amíg el
>>>>> nem adták. 5 év alatt... :) Gyakorlatilag nem hűlt ki a motorja.
>>>>> Hiace egyébként már épp nincs benzines, mert senki épeszű e
>>>>> mber
>>>>> nem venné meg.
>>>>> Ekkora szerkezetek dízelből 10-12 litert esznek, benzinből meg
>>>>> (benzines Pajero létezik) 16 és 25 között. Hiace biztos, hogy 20
>>>>> alá nem lenne szorítható.
>>>>> Ettől függetlenül: utálod a dízelt, OK, az autóvásárlás
>>>>> alapvetően egy érzelmi döntés. Utána persze arra való az ember
>>>>> esze, hogy megindokolja ezt a döntést. :)
>>>>>
>>>>> Trebitsch
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list