[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok

Karoly CZOVEK info at kodollak.hu
Sun Jul 4 16:15:31 CEST 2010


Nekem 5.5-6 orszaguton klimaval (1.9 JTDI Lybra) varosban vhol 7.5 korul 
lehet.



Fuzesi Arnold wrote:
> 1.9 tonna a Lanciam uresen. Ha benne ulok es van benne benzin stb 
> akkor ket tonna also hangon.  11.x az atlagom ha kulturaltan 
> kozlekedek. 150-nel 10.0 tempomattal, Orszaguton 7.6 tal elvan 
> szabalyosan kimelve.  Varosban 13-20 attol fugg milyen a hangulatom 
> mekkora a dugo. Ez egy szar Olasz 3.0 v6 automata valtos kocsi 220le 
> kornyeken vhol nem a legjobb legellenallasi tenyezovel.
>
> Sok? Sztem egyaltalan nem. 730d bmw siman ennyit zabal. 530d bmwnel 
> meg jobban megy. Pedig az konnyebb.
>
> Ja es ezen se turbo se kompresszor
> Ha
> Lenne meg kevesebbet enne.
>
> Mondom 11.x az atlag.
>
> Arnold
>
>
> On 2010.07.04., at 13:37, <trebi at algoritmic.hu> wrote:
>
>> Fuzesi Arnold wrote:
>>> (uzemanyag tipust nem erzelembol hanem ertelembol valasztom :) nem
>>> szarok abba a tanyerba amibol eszek.....) eddig mindegyik automnak
>>> volt dizel verzioja. Nem is mennek rosszul stb. De minden idegszalam
>>> tiltakozik ellene h olyan autoval jarjak ami legfelesleggel dolgozik
>>> es masbol sem all csak tiszta levegot nyom tele
>>> korommal esz nelkul. Mikozben mas uzemanyagot vizze co2 ve szepen el
>>> lehet egetni a maradekot katalizalni.
>>
>> Környezetszennyezés... Mai dízelek pont ugyanúgy szondával (nem 
>> lambda, de szonda) dolgoznak, mint a benzinesek. Ezen kívül az össz 
>> környezetszennyezés teljes mértékben a fogyasztástól függ, semmi 
>> mástól. Nem véletlenül adják meg a CO2 kibocsátást fő paraméternek. 
>> Ami még hozzá tartozik: épp a korom az, amelyik nem maradandó 
>> szennyezés, mert a koromrészecskék előbb-utóbb egyszerűen leülepednek 
>> a talajra, bemossa az eső oszt csókolom, ott pont jó helyen van. 
>> Ettől függetlenül, persze, szennyezés - de nagyon nem mindegy, hogy 
>> például egy Fiat Ducato méretű furgonban elégetsz 25-30 liter benzint 
>> százon, vagy 10-12 liter gázolajat.
>> Mondom újra, erősen méret/tömeg függő, hogy mit érdemes. Valahol 
>> másfél-két tonna környékén van az a határ, ami fölött már nem 
>> értelmes alternatíva a benzines motor. Személyautóból azért ekkora 
>> aránylag kevés van.
>>
>> Trebitsch
>>
>>
>>> Arnold
>>>
>>>
>>> On 2010.07.04., at 12:20, <trebi at algoritmic.hu> wrote:
>>>
>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>> Nezd, a tucat szgk -kozul 3 evesen nem latok olyat ami ne fustolne.
>>>>> Emelkedon lakom az emberek nyomjak felfele mintha muszaly lenne  ha
>>>>> kint allok a haz elott beszelgetek stb nincs olyan par eves dizel
>>>>> ami ne fustolne szemmellathatoan. De motoron bicajon meginkabb
>>>>> kijon h 99%
>>>>> uk utan fust van. Meg kibaszott budos.
>>>>>
>>>>> Ismerosi korben pajero c3 206 alfa 166 avensis hiace  stb par evesen
>>>>> detto fustolnek. Pajeroban van 120e kb. Alfaban min 2x ennyi
>>>>> tobbiben 70 100e kornyeken. Tonkre egyik sincs menve de fustol es
>>>>> az en olvasatomban az javitasra szorul. Ugy nez ki s helyzet h amig
>>>>> kijonnek
>>>>
>>>> Ezek közül a Pajero meg a Hiace az, aminél van értelme a
>>>> dízelnek. Hogy füstölnek: ott valami el van cseszve, meg kell
>>>> javítani oszt csókolom. Ámbár pár pamacs még nem a világ,
>>>> semmi jelentősége, látni kéne.
>>>> Egyébként épp a Hiace az, amiből van olyan, amit
>>>> betegszálíltók használtak, és másfél milliót ment, amíg el
>>>> nem adták. 5 év alatt... :) Gyakorlatilag nem hűlt ki a motorja.
>>>> Hiace egyébként már épp nincs benzines, mert senki épeszű ember
>>>> nem venné meg.
>>>> Ekkora szerkezetek dízelből 10-12 litert esznek, benzinből meg
>>>> (benzines Pajero létezik) 16 és 25 között. Hiace biztos, hogy 20
>>>> alá nem lenne szorítható.
>>>> Ettől függetlenül: utálod a dízelt, OK, az autóvásárlás
>>>> alapvetően egy érzelmi döntés. Utána persze arra való az ember
>>>> esze, hogy megindokolja ezt a döntést. :)
>>>>
>>>> Trebitsch
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list