[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
Karoly CZOVEK
info at kodollak.hu
Sun Jul 4 16:15:31 CEST 2010
Nekem 5.5-6 orszaguton klimaval (1.9 JTDI Lybra) varosban vhol 7.5 korul
lehet.
Fuzesi Arnold wrote:
> 1.9 tonna a Lanciam uresen. Ha benne ulok es van benne benzin stb
> akkor ket tonna also hangon. 11.x az atlagom ha kulturaltan
> kozlekedek. 150-nel 10.0 tempomattal, Orszaguton 7.6 tal elvan
> szabalyosan kimelve. Varosban 13-20 attol fugg milyen a hangulatom
> mekkora a dugo. Ez egy szar Olasz 3.0 v6 automata valtos kocsi 220le
> kornyeken vhol nem a legjobb legellenallasi tenyezovel.
>
> Sok? Sztem egyaltalan nem. 730d bmw siman ennyit zabal. 530d bmwnel
> meg jobban megy. Pedig az konnyebb.
>
> Ja es ezen se turbo se kompresszor
> Ha
> Lenne meg kevesebbet enne.
>
> Mondom 11.x az atlag.
>
> Arnold
>
>
> On 2010.07.04., at 13:37, <trebi at algoritmic.hu> wrote:
>
>> Fuzesi Arnold wrote:
>>> (uzemanyag tipust nem erzelembol hanem ertelembol valasztom :) nem
>>> szarok abba a tanyerba amibol eszek.....) eddig mindegyik automnak
>>> volt dizel verzioja. Nem is mennek rosszul stb. De minden idegszalam
>>> tiltakozik ellene h olyan autoval jarjak ami legfelesleggel dolgozik
>>> es masbol sem all csak tiszta levegot nyom tele
>>> korommal esz nelkul. Mikozben mas uzemanyagot vizze co2 ve szepen el
>>> lehet egetni a maradekot katalizalni.
>>
>> Környezetszennyezés... Mai dízelek pont ugyanúgy szondával (nem
>> lambda, de szonda) dolgoznak, mint a benzinesek. Ezen kívül az össz
>> környezetszennyezés teljes mértékben a fogyasztástól függ, semmi
>> mástól. Nem véletlenül adják meg a CO2 kibocsátást fő paraméternek.
>> Ami még hozzá tartozik: épp a korom az, amelyik nem maradandó
>> szennyezés, mert a koromrészecskék előbb-utóbb egyszerűen leülepednek
>> a talajra, bemossa az eső oszt csókolom, ott pont jó helyen van.
>> Ettől függetlenül, persze, szennyezés - de nagyon nem mindegy, hogy
>> például egy Fiat Ducato méretű furgonban elégetsz 25-30 liter benzint
>> százon, vagy 10-12 liter gázolajat.
>> Mondom újra, erősen méret/tömeg függő, hogy mit érdemes. Valahol
>> másfél-két tonna környékén van az a határ, ami fölött már nem
>> értelmes alternatíva a benzines motor. Személyautóból azért ekkora
>> aránylag kevés van.
>>
>> Trebitsch
>>
>>
>>> Arnold
>>>
>>>
>>> On 2010.07.04., at 12:20, <trebi at algoritmic.hu> wrote:
>>>
>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>> Nezd, a tucat szgk -kozul 3 evesen nem latok olyat ami ne fustolne.
>>>>> Emelkedon lakom az emberek nyomjak felfele mintha muszaly lenne ha
>>>>> kint allok a haz elott beszelgetek stb nincs olyan par eves dizel
>>>>> ami ne fustolne szemmellathatoan. De motoron bicajon meginkabb
>>>>> kijon h 99%
>>>>> uk utan fust van. Meg kibaszott budos.
>>>>>
>>>>> Ismerosi korben pajero c3 206 alfa 166 avensis hiace stb par evesen
>>>>> detto fustolnek. Pajeroban van 120e kb. Alfaban min 2x ennyi
>>>>> tobbiben 70 100e kornyeken. Tonkre egyik sincs menve de fustol es
>>>>> az en olvasatomban az javitasra szorul. Ugy nez ki s helyzet h amig
>>>>> kijonnek
>>>>
>>>> Ezek közül a Pajero meg a Hiace az, aminél van értelme a
>>>> dízelnek. Hogy füstölnek: ott valami el van cseszve, meg kell
>>>> javítani oszt csókolom. Ámbár pár pamacs még nem a világ,
>>>> semmi jelentősége, látni kéne.
>>>> Egyébként épp a Hiace az, amiből van olyan, amit
>>>> betegszálíltók használtak, és másfél milliót ment, amíg el
>>>> nem adták. 5 év alatt... :) Gyakorlatilag nem hűlt ki a motorja.
>>>> Hiace egyébként már épp nincs benzines, mert senki épeszű ember
>>>> nem venné meg.
>>>> Ekkora szerkezetek dízelből 10-12 litert esznek, benzinből meg
>>>> (benzines Pajero létezik) 16 és 25 között. Hiace biztos, hogy 20
>>>> alá nem lenne szorítható.
>>>> Ettől függetlenül: utálod a dízelt, OK, az autóvásárlás
>>>> alapvetően egy érzelmi döntés. Utána persze arra való az ember
>>>> esze, hogy megindokolja ezt a döntést. :)
>>>>
>>>> Trebitsch
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list