[elektro-etc] Faradt fiatalok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Jul 1 13:19:19 CEST 2010


Hofferek Attila wrote:

> Na de azok a marha nagy kerekek arra valók, hogy a mégmarhább nagyabb
> nyomatékot át tudják adni, ne csússzon meg egy pici gázfröccstől,

Nem, hanem hogy fel tudjon mászni a másik autó tetejére, meg bármire. 
Kifejezetten erre szokták használni, átmegy minden akadályon. Minél nagyobb a 
kerék, annál inkább.

Pl ha építenének egy olyan járgányt, aminek tudomisén 4m átmérőjű, de könnyű 
kerekei lennének, és csak egy személyautó lenne középen, mondjuk egy terepjáró 
kaszni, valamint a kerekek hosszában meg széltében pl 10m távol lennének 
egymástól, akkor a legvadabb sivatagban is kiválóan tudna közlekedni. Súlypont 
lent a francban, sőt állítható lenne, hogy ha átmegy egy dombon, akkor se 
ütközzön fel a közepén lévő kaszni, szóval mint egy nagy pók, de kerekekkel. 
Sőt, ha már pók, lehet neki 8 kereke is. :-)

Bringánál is ez lehetne egy szempont. Elvileg lehetne olyat is csinálni, hogy 
elől-hátul egy-egy jó nagy kerék, esetleg elől nem annyira nagy, hogy látni is 
lehessen valamit, aztán ezzel a farönkön is át lehetne hajtani. :-)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list