[elektro-etc] Faradt fiatalok
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Jul 1 13:19:19 CEST 2010
Hofferek Attila wrote:
> Na de azok a marha nagy kerekek arra valók, hogy a mégmarhább nagyabb
> nyomatékot át tudják adni, ne csússzon meg egy pici gázfröccstől,
Nem, hanem hogy fel tudjon mászni a másik autó tetejére, meg bármire.
Kifejezetten erre szokták használni, átmegy minden akadályon. Minél nagyobb a
kerék, annál inkább.
Pl ha építenének egy olyan járgányt, aminek tudomisén 4m átmérőjű, de könnyű
kerekei lennének, és csak egy személyautó lenne középen, mondjuk egy terepjáró
kaszni, valamint a kerekek hosszában meg széltében pl 10m távol lennének
egymástól, akkor a legvadabb sivatagban is kiválóan tudna közlekedni. Súlypont
lent a francban, sőt állítható lenne, hogy ha átmegy egy dombon, akkor se
ütközzön fel a közepén lévő kaszni, szóval mint egy nagy pók, de kerekekkel.
Sőt, ha már pók, lehet neki 8 kereke is. :-)
Bringánál is ez lehetne egy szempont. Elvileg lehetne olyat is csinálni, hogy
elől-hátul egy-egy jó nagy kerék, esetleg elől nem annyira nagy, hogy látni is
lehessen valamit, aztán ezzel a farönkön is át lehetne hajtani. :-)
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list