[elektro-etc] Cirko szabalyzas
potyo
potyo.ada at gmail.com
Tue Jan 26 13:50:09 CET 2010
Szerintem ez nem reális összehasonlítás, mert úgy kellene mérni, hogy
azt a nyomatékot vagy teljesítményt le is vesszük a tengelyéről, nem
csak pörög 4000-en, közben meg haladunk 40-el. Szóval részterhelésnél
megintcsak másképp alakul a helyzet. 90-nél mondjuk 5 liter fogyasztás
lenne a reális, innen nézve a 19 liter 180-nál majdnem megfelel a
négyzetes növekedésnek. Csak ne ugyanazzal a motorral menj
mindkettőnél, hanem mondjuk egy ezres swift motorjával menj 90-et,
amit közel a maximális nyomatékkal terhelsz ekkor, meg menj a másikkal
180-at, szintén úgy, hogy a maximális nyomatékkal terheled.
Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> írta (2010. január 26. 13:38):
> Hat oszinte leszek pontosan nemtom. De valszeg nem is egzakt teljesen.
> Sokmindentol fugg. Vhol azon a kornyeken. Az viszont teny h 90 nel
> kulturaltan 8.5 ot eszik 180 nal meg pont a duplajat. Ellenben a vesztesegek
> negyzetesen nonek. Tobbet kellene egyen joval ha nem igy lenne.
>
> Arnold
>
>
> On 2010.01.26., at 13:28, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>
>> Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> írta (2010. január
>> 26. 13:26):
>>>
>>> HJozsival ossze kene kotni benneteket. :)
>>>
>>> Hatasfok=kivett/befektetett munka.
>>>
>>> Egy maxon porgo benzinmotor itt hasznositja a legjobban a benzinben
>>> tarolt
>>> energiat. Lehet 10x annyit fogyaszt mint alapjaraton de 50x akkora
>>> teljesitmenyt kepes leadni.
>>
>> Ez inkább a nyomatékmaximumnál van, nem?
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list