[elektro-etc] Tempomatos kérdések
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Jan 21 13:25:11 CET 2010
VF írta:
>
> Hi,
>
> Biztos voltam benne, hogy ezt is jobban tudjatok itt a listan, mint
> az autogyarak mernokei, akik 50 eve ilyeneket terveznek :)
biztos voltam benne hogy ha tobb , sokat vezeto es sokfele autot
rendszeresen hasznalo , ismero embernek egy velemenye alakul ki, es az
nem az hogy a leheto vilagok legjobbikaban elunk akkor jon majd valaki
aki vezetett mar ket-harom autot es megmondja a tutit .
abban is kb biztos voltam hogy melyik ket ember kozul lesz egy .
> Megprobalom elmagyarazni, de gondolom ugyanolyan sikeres lesz, mint
> a dizel-benzin vita :)
> Az energia-elnyelo zona fogalma mond valamit?
igen . resze az energiaelnyelo zonanak az A oszlop ?
miota energiaelnyelo zona a fulke ? es ha az , mit ved ? a csomagtartot ?
> A kemeny, rugalmas acel nem deformalodik, megvedi az osszenyomastol
> ami mogotte van, de az energiat nem nyeli el. Nagy lesz a gyorsulas,
> szetszakadnak az emberek.
az A oszlop vastagsagatol ?
majd linkelem a kepet . teljesen irrealis a kitakart resz merete ,
mellesleg elhiszem hogy sok ember tudja hegyesszogben hatrahajtott
fejjel befejeleni a muszerfal mogotti oszlopot , ezert teljesen indokolt
hogy ott is vastag muanyag vedoburkot tenni ra .
> Amugy is be kell nezni az oszlop moge minden autoban, ezt a vezetes
> tanfolyamon is szamtalanszor elmondjak, nem lehet mozdulatlan fejjel
> biztonsagosan vezetni.
bar lehet egy loresen at is vezetni , de leszogezhetjuk hogy atlag
autosnak attol lesz jott a forgalomtudatossaga ha nem takarjuk elole a
kornyezetet .
>
> Elotte a bilivas lemez pedig sokezer oras modellezes es tervezgetes
> szerint, elore kiszamitott modon gyurodik ossze, es mikozben megsemmisul,
> elnyeli az energiat.
ilyen ez az A oszlop... tok gyakran berokkan .
> A ms nagysagrendu utkozes folyamatat megnyujtja,
> toredekere csokkenti az utasokra hato tehetetlensegi eroket, megmenti
> az eletuket, csokkenti a serulesek komolysagat.
> A multkor nem ertettetek, hogyan lehet, hogy egy kivulrol kisebb auto
> belulrol nagyobb. Ugy, hogy kisebb a gyurodo zona merete.
> Nezzetek meg egy nehany eves Volvo-t. Ma mar szinte minden auto
> keresztmetszete hasonlo, de amennyire megfigyeltem, ok kezdtek ezt el,
> sot az uj stilusuk reszeve tettek. Alul jelentosen kioblosodik, de a
> belso meretnek valojaban a ablakok vonalaban vege. Oldalt vegig vagy
> 10cm vastag gyurodo zona es merevitesek, az ablakok is sokkal magasabban
> vannak, mint a regi autokban.
vagy forditva .
a chevyben arasznyi vastag az oldalso gyurodozona , vastagon kiparnazva
(1993)
ezutan egy megane-ban ultem , ott ez par centi . rabiztak a legzsakokra
a vedelmet .
nyilvan kifejlesztettek a felborulas eseten tobbszor felfujhato legzsakot :)
> Egyik sem szar, csak masra jo. Valakinek a biztonsag a fontos,
> masnak a plusz nehany centi belter.
nagyon igaz . szerintem kell hogy donthessek arrol hogy konnyu ,
kornyezetbarat autot szeretnek ha unom a nehez , biztonsagos , zabalo
tankokat .
> A kicsi hatso ablak kizarolag design kerdes. Vezetes kozben szar ugyan,
> de vasarlaskor, amikor kivulrol nezik az autot, az emberek tobbsege
> valamiert idegenkedik a Lada-ra emlekezteto haromdobozos, egyenes
> ovvonalu konstrukciotol. Abbol ki lehetett latni rendesen.
> Az uj meg szep, ezt veszik jobban, ezert ezt gyartjak.
ezert kell meg tiz centit feketere is festeni a hatso ablakbol ?
elmebaj .
a holtter novelese nem lehet jo irany .
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/kitekintes/
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list