[elektro-etc] GJ Muszaki

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Sun Jan 10 10:59:32 CET 2010


jhidvegi,

Saturday, January 9, 2010, 9:52:58 PM, you wrote:

jhidvegi> Németh István wrote:
>> Mindenütt így van...
>> Elmégy a vizsgabázisra kérsz egy állapotfelmérést pár ezerért, kapsz egy
>> listát amin be van jelölve mi a nem jó.

jhidvegi> Nem lehet, hogy ha ma egy ilyen autóban valami nem frankó, akkor 
jhidvegi> hivatalból kivonják a forgalomból akkor is, ha nem vizsgára mentél vele?

jhidvegi> hjozsi 

Mikor még a 10 évesnél öregebb autókat évenként kellett műszakira
vinni, általában mi magunk otthon felkészítettük és elvittük a mozaik
utcában levő vizsgahelyre. Itt ha megfelelt átment, ha valami apró
égő, fényszóróbeállítás, efféle hibát találtak, megengedték, hogy ha
még belefért az aznapi munkarendjükbe,  oldd meg és állj be mégegyszer
a sorba. Ha csak kisebb nem veszélyes hibát találtak, akkor meghosszabbították 2 hónapra és
két hónap múlva új vizsgán ha vittem az előző vizsgapapírt akkor gyakorlatilag csak azt ellenőrízték
le amit előzőleg kifogásoltak.Mondjuk ilyenkor ki kellett újra fizetni
a vizsgadíjat, de azok még humánusabb árak voltak. Durva veszélyes
hibánál viszont érvénytelenítették a forgalmit. Egyszer jártam így,
mikor vettem a lakókocsimat és a zsigulin a frissen felrakott
vonóhorgot és a lakókocsit  akartam levizsgáztatni a mozaikban. A
zsigával, ráakasztva a lakókocsi, beálltam a sorra. A lakókocsi
levizsgázott, a vonóhorgot elfogadták, bevezették a forgalmiba,
viszont a még félévig érvényes műszakiját a zsigának
érvénytelenítették, mert kiderült, hogy a jobb első trapézon volt egy
kb. centis anyagfáradás jellegű repedés (tipikus amúgy még sokáig
veszélytelen  típushiba). Egyszer viszont pont fordítva jártam: Apám
kocsiját vittem be, Ő kint várt kerítésen kívűl. Eleredt az eső,
belűlről odaszaladtam szólni, hogy menjen be arrébb van egy melegedő. Közben
nem vettem észre, hogy a telephhely függesztett dróton csúsztatott
láncon megkötött németjuhászának hatókörébe kerültem, aki rámtámadt, a kerítéshez
húzódva szerencsére csak a nadrágom tépte el, végül a portások jöttek
segíteni. Nagy botrányt csaptam, fizessék ki a gatyám, erre ők nem
akarták levizsgáztatni a kocsit. Végül aláirattattak velem egy papírt,
hogy az én hibám volt, mert elhagytam a területen a járművemet,
viszont mikor a fékpadon mutatta a műszer, hogy a
megengedettnél kissé asszimetrikusabban fog a kézifékem, ők "nem
vették" észre... :).
Amúgy mikor legközelebb vittünk kocsit vizsgára, az eb ugyanúgy
megvolt, viszont a várakozásra kijelölt sorok felett már fent volt a
tábla, hogy a járművet elhagyni tilos :).
Később bevezették itt is az állapotfelvételt is, de az életveszélyes
autókat (úgy emlékszem) továbbra is érvénytelenítették. Ez volt régen, hogy mi az
előírás manapság azt nem tudom.

Az utóbbi időben már szinte mindig olyan szervizekben,
autószerelőknél vizsgáztatom a kocsimat ahol kihelyezett vizsgáztatás
folyik. Itt először pénzért, vagy van (volt ? )ahol ingyen először
állapotfelmérésre beviszem, ez abszolut rizikómentes, a forgalmihoz
nem nyulnak, maximum volt
akinek utána már be sem engedték indítani, kitolták a fékhibás autóját szervizen kivűlre, aztán ott
már saját felelősségére csinált vele amit akart. A kapott hibalista
javítását van ahol helyben is vállalják, de van ahol nem. Ha máshol
javíttatom kérhetem, hogy mégegyszer nézzék át és ha mindent rendben
találnak, szinte biztos, hogy mikor ott a megadott időpontban leadom a
kocsit vizsgára, át is megy. Szerintem ez a lehetőség ezután is
változatlan marad.

Feri






-- 
Best regards,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro-etc mailing list