[elektro-etc] -30% / FIAT / 4év /200e km gari?

Valenta, Ferenc Ferenc_Valenta at mentor.com
Sat Jan 9 11:23:30 CET 2010


Charles Hoss wrote:

>>> a vízpumpát a szíj hátulja hajtja, így megszoruláskor nem áll le a
>>> szelepvezérlés, és ha a tulaj nem nagyon hülye/elektronika figyel,
>>>     
>>
>> Ez egy remek otlet!
>> Nekem is a vezerszij hajtja, de a bordas fele :(
>>   
>
> es mi tart vissza attol hogy kicsereld egy tonkrement feszitogorgore ?

Ezt most nem ertem. A vizpumpat csereljem gorgore, vagy mi?
Vagy az lenne a lenyeg hogy ne legyen fogas, es el tudjon csuszni?
A belso oldalan szerintem mindenkeppen tul erosen fogna, nagy lenne
a surlodas.

> egyebkent a vw a fek vakuumszivattyut is a szij hatarol hajtotta - sot az olajszivattyut is - azonos tengelyrol . igy ha az excenteres szivornya feladta , akkor ha nem kapcsoltal azonnal ,akkor a motornak is annyi lett :)

Nekem a vezermutengely masik vege hajtja a vakuumszivattyut.
(EGR-hez es tempomathoz kell)
Errol is keringenek remtortenetek. Ha teljesen elkopnak benne a muanyag
lemezek, valahogy at tud fordulni, meg tud szorulni, es akkor eltori a
tengelyt.

>> Es ha a gumisat hegeszted le? Attol a tomeg/tehetetlenseg nem sokat
>> valtozik. Ezt sokan megcsinaltak, kulonosebb gond nelkul.
>>   
>
> a gumistol megy tonkre . ha ujkoraban cserelned , akkor orok eletu lenne .

Ebben a tipusban ez nem jellemzo. Nem is ertem, hogy mas motoroknal ez
miert problema.
Maga a gumis kerek nagyon ritkan tonkremegy, ha lehegesztik, akkor lobog a
szij, mas gond nem szokott lenni.

> dexter

-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"


More information about the Elektro-etc mailing list