[elektro-etc] -30% / FIAT / 4év /200e km gari?
potyo
potyo.ada at gmail.com
Fri Jan 8 21:55:09 CET 2010
Valenta, Ferenc <Ferenc_Valenta at mentor.com> írta (2010. január 8. 21:35):
> Gondolom elkopik a vezerlessel egyutt, nem tudom. Ki szokas cserelni
> a szijjal, gorgokkel egyutt. De van aki nem csereli, es szetesik.
> Nem olyan draga, enyembe talan 12k.
Tömítés elkopik, a víz kimossa a kenőanyagot a csapágyból, majd utána
egyszercsak megszorul vagy széthullik a csapágy, lefogja a
vezérszíjat, aminek egyenes következménye a szíj
elszakadása/átugrálása, utána pedig a szelepek és a dugattyútetők
találkozása, majd a tulaj zsebbenyúlása. Opel egyes újabb motorjainál
a vízpumpát a szíj hátulja hajtja, így megszoruláskor nem áll le a
szelepvezérlés, és ha a tulaj nem nagyon hülye/elektronika figyel,
akkor nincs nagyobb gond belőle, pumpa és szíjcserével esetleg
vízpótlással megússza. Más gyártóknál nemtudom, hogy oldják meg ezt,
én eleve nem hajtanám a vezérműszíjjal a vízpumpát, jó arra a
generátort hajtó szíj is...
>
>>> Esetleg azt tudom elkepzelni, hogy a hegesztestol kiment a szen az
>>> acelbol, es ezert torott el, vagy valami ilyesmi.
>>>
>> ezt en is siman . ha valaki akkora barom hogy a fotengelyre rahegeszti a tarcsat , az meg is erdemli .
>> de nem ezt irta ...
>
> Gyanus, hogy valamit csinaltak vele, vagy megmelegitettek, vagy addig
> utottek hogy megrepedt.
> A gumi hianya onmagaban nem magyarazza a tengely toreset.
> Regebbi autokban nem is volt gumi egyaltalan.
Önmagában nem, de feltett egy tömör anyagból készült másik (persze
valószínűleg nehezebb, de legalábbis nagyobb tehetetlenségi nyomatékú)
tárcsát, ami miatt eltört a főtengely vége, mivel azt meg szándékosan
olyanra tervezték, hogy a gumibetétes tárcsa ne törje le, de a tömör
az már igen. Régebben olyanra volt a főtengely vége tervezve, hogy a
tömör tárcsa se törje le, azért nem törtek.
More information about the Elektro-etc
mailing list