[elektro-etc] -30% / FIAT / 4év /200e km gari?
Valenta, Ferenc
Ferenc_Valenta at mentor.com
Fri Jan 8 20:59:41 CET 2010
potyo wrote:
> Egyszer valaki azt mondta, hogy azért kell, mert a generátor nagy
> tömegu forgó testként rángatja a fotengelyt annak
Nem. Mindossze azert kell, hogy az exij ne rezegjen be.
En is ismerek olyat, aki lehegesztette. Kivaloan mukodott az auto
utana, csak nagyon csapkodott a szij.
Altalaban csak hangos, extrem esetben le is eshet.
Ez azota problema, hogy mindent egy szijjal akarnak hajtani.
Regen, amikor kulon szijat hasznaltak klimahoz, generatorhoz, ez
nem volt problema, gumi nelkul is mukodott, nem csapkodott.
Persze a tarcsat nem kell cserelni, csak ha szetmegy.
A tarcsa valoban draga, de az aranyok forditva vannak.
Citroen aranyarban van, teljesen ugyanaz az alkatresz Renault-nal,
Peugeot-nal fele. Csak tudni kell a cikkszamot, az ugyes mesterek
szoktak tudni.
A dizelhez valoban erosebb szij kell, dupla olyan szeles mint a
benzines, mar a regi adagolosokhoz is. Az arban ez nem mindig latszik,
az enyemhez 6000Ft korul indul, mondjuk nem a legolcsobbat veszem.
Uj autokhoz minden draga, termeszetesen. Pl egy gorgo 38000Ft, meg
ilyesmi. Nem tudom milyen autohoz kellett pontosan, nemreg mutatta
egy szerelo. Enyembe 10 alatt van.
A vizpumpat meg alapbol cserelik. Ha valaki nem keri a cseret,
nincs garancia.
> Állítólag volt akinek le is tört a fotengely vége, miután sima tárcsát
> tett fel. Na ugye régen ezt úgy oldották meg, hogy nem gyengítették
Esetleg azt tudom elkepzelni, hogy a hegesztestol kiment a szen az
acelbol, es ezert torott el, vagy valami ilyesmi.
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list