[elektro-etc] Hifi
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Dec 27 16:37:15 CET 2010
2010.12.27. 16:01 keltezéssel, charles hoss írta:
> 2010/12/27 Várszegi Péter<varszegi at kapos-net.hu>:
>> Mindegy, hogy milyen szempontból nézzük, ha a felvételi lánc végén egy nem
>> megfelelő hangfal van, hanem egy dobozhangú, szar átvitelű régi orion, akkor
>> az egész felvétel olyan is lesz.
> egyreszt egeszen maskepp szolt egy nem megoregedett orion a maga
> idejeben - ne a maiakat , mai allapotukban nezd .
> masreszt attol hogy a lejatszo reszt kikompelzalod , a rozsaszin
> zajnak megfeleleloen , azt ered el hogy a lejatszas jo lesz , igy amit
> hallasz az a leheto legkevesebbet torzit a forrastol a fulig .
> nem a mikorofon , rogzito , lejatszo , erosito , hangszoro rendszert
> hangoljak egyben , mert egyezmenyesen a a rogzitett anyag ki kell
> legyen kompenzalva , tehat egyszer a felveteli lancot es kulon a
> lejatszo oldalt is be kell allitani .
>
>> Biztos sokat lehet javítani a hangzáson elektronikával, de azzal csak azt
>> érjük el, hogy ott a stúdióban szólni fog valahogyan, de közel lineáris
>> átvitelű rendszeren rossz lesz.
> miert lenne ez igy ?
> ha egy analog jelet rogzitesz , akkor a rogzitett jel abszolut kell
> legyen - a lejatszast szinten ehhez hangolod .
> miert kene rosszul szoljon egy linearis rendszeren ?
> a linearis rendszer lenyegeben (ha egyaltalan letezhet - de szerintem
> kizart) egy kompenzalt hullamos rendszer .
>
> bye
> dexter
Igen és pont ezt teszi a hájend varázsló is...
A komplett rendszert kompenzálja jóra.
(legalábbis erre törekszik)
Csak ő kizárólag fülre...és nem hajlandó mérni még ellenőrzésként sem.
Így persze 1000x bonyolultabb a dolog, mint
először MÉRVE, technikailag jóra csinálni és utána,
ha kell fülre az egyéni ízléshez ill. a helyiséghez torzítani...
Ezért a hájend mint műfaj woodo kilónyi aranyakért, mert
aranyfülű emberek kompenzálnak vaktában a drága idejüket
megfizettetve és nagyon vigáyzva arar, hogy lehetőleg olyan
komponenssel játszanak aminek ALIG van hatása az egészre
de lehet misztifikálni......
pl. kábellel vagy doboz anyaggal tol fázist, vagy
vág/emel egy freki sávot ahelyett, hogy ezt egyszerűen
csak egy definiáltan müködő EQ-val tenné meg, ami
hatásosabb, reprodukálhat..csakhát ólcsó és nem misztikus
Ígyhát ezek az eccerű technikák maradnak
a hangmérnökök és a halandók eszközei.
Nekik az is jó ha helyes amplitudó/fázis menetet
egy 20 Ft-os RC tag állítja be PONT AZONOSRA,
mint az ezüst kábeles, gyémánt tüskén álló hangdoboz.
Mert az audiofil fülnek aztán tökmindegy, hogy
mi módon lett a JÓ hangzás összehozva, mert
HA ugyanazt a hanghullámot hallja végül!
Akkor elvi-logikai alapon sem tehet különbséget.
Szerintem ...
Azaz mindegy, hogy a brácsa bársonyos hangját
egy hétköznapi technikával, de helyesen előkompenzálva
kapja vissza az ember, pl. az "orion" dobozból....
vagy tonnányi aranyért egymáshoz válogatott, így
végül helyesen kompenzált hájend cuccból...
A hallott hang azonos ...akkor meg ?
A többi hit, market ing és biznic...
Hisz a hallott hang azonos :-)
KJ
More information about the Elektro-etc
mailing list