[elektro-etc] auto inditas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Dec 18 16:04:33 CET 2010


Kovács József wrote:

> Mégis minek kellett volna elromlani ...?

Egy szoci autóban? Bárminek! Akár már eleve hibásan kaphatta meg a tulaja. Nálam 
ilyesmi hibák fordultak elő zsiguliknál, csak ami hirtelen eszembe jut:
- elosztófedél bármiért megrepedt vagy elkoszolódott, és nehezen felfedezhető 
áthúzás miatt köhögött, henger kihagyott vagy nem is ment.
- egyszer eltört egy kipufogó szelephimba, az nagyobb szerelés volt, mert a 
szívószelepét ki kellett a helyszínen venni, ha tovább akartam menni.
- ha vízbe találtam menni nagy esőben, könnyen felfröccsent a pocsolya, a 
járgány megállt.
- nekifogott olajat zabálni, mint állat,
- volt, hogy bejutott a víz az olajtérbe.
- volt, hogy több vizet kellett tölteni bele, mint benzint. :-)
- A hardi tárcsája nem volt erőssége,
- a vízpumpa csapágya szeretett elszállni, onnantól ugye nuku ékszíjhajtás, 
ezzel töltés is, meg hűtés is. Így is lehetett menni, de elég gáz volt. Ez a 
vízpumpa probléma bármikor előjöhetett.
- át kellett szerelnem a lámpa áramkörét, relét kellett beszerelnem, miután 
füstölésig melegedett, meg meg is olvadt fényszórókapcsoló. Onnantól frankó 
lett, mert 4mm2-es vezetékeket használtam, alig volt fesz-esés.
- elég szar helyen volt a fűtéscsap, és szeretett elromlani. Idővel golyóscsapot 
szereltem a motortérbe, ha nem akartam nyáron megfőni, télen megfagyni, és a 
vizet nem elengedni az utastérben.
- a kaszni bármelyik pontjának az elrohadása magától értetődő volt. :-)
- a szelepszárszimmeringek valami miatt nem szerettek sokáig tömíteni, gond volt 
a kartergáz-visszavezetéssel.
- a gyújtáselosztó hajtása az a ricnis micsoda szeretett elkopni. Az lökdöste a 
benzinszivattyút is, ha jól emléxem, szóval az se ment ilyenkor.

Vannak ismerős autója kapcsán skoda tapasztalataim is, de azokat most kihagyom.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list