[elektro-etc] auto inditas
(G)feri
elektroslista at freemail.hu
Fri Dec 17 19:34:39 CET 2010
Hofferek!
2010. december 17., 18:15:22, írta:
> ...meg a mostani motorok egy fordulatra indulnak is, nemigen venni észre
> ha halódik az aksi, hanem egyszercsak nem indít és kész.
Na épp ezen meditáltam tegnap és ma reggel. Régen nagy hidegben azt
ajánlották, hogy mielőtt önindítózunk, kapcsoljuk fel 10-20mp-re a
világítást, vagy más komolyabb fogyasztót. Ettől kicsit összekapja
magát az akku, langyosodik picit és ezután (már lámpa nélkül :)
) önindítózáskor nagyobb
teljesítménnyel kezdi forgatni az önindítót. Bár, ha belegondolok
dieseleknél az előizzítással pont ez történik. Ez állítólag az akkut is kíméli,
meg a kocsi is biztosabban indul. A hőskorban télen
a zsigámat nagy mínuszokban mindig így is indítottam. Csak, hogy ezek a mai akkuk
sokszor valahogy egészen másképp működnek mint a régiek. Van amelyik
a vége fele, tényleg olyan mint egy elko. Az első 1-2mp-ben lök egy
nagyot az önindítón (ez általában jó kocsinak elég is), de ha bármi
okból -pl. kifogyóban lévő tankkal ferdén álló kocsival- 10-15mp-ig
pörgetni kellene a motort, az első pár mp után mintha elvágták
volna. Ezeknél lehet, hogy rossz ötlet pl. benzinesnél az indítózás előtti rövid lámpa
felkapcsolás. Véleményetek szerint?
Az akku témától függetlenűl én egyébként -10 C fok alatt este lefekvés
előtt inkább járatom még pár percig a kocsit, ha késő du. már nem volt
használva. Ha meg nagy ritkán igazi zord -20 fok körüli az éjszaka, van, hogy
egyszer még 2-3 óra fele is kimászom az ágyból és beröffentem. Ártani
nem árt és biztosan indul majd reggel is. Maximum a Nejem visít,
járatás után, hogy hideg a lábam :).
--
Üdvözlettel,
(G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
More information about the Elektro-etc
mailing list