[elektro-etc] auto inditas

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Fri Dec 17 19:34:39 CET 2010


Hofferek!

2010. december 17., 18:15:22, írta:


> ...meg a mostani motorok egy fordulatra indulnak is, nemigen venni észre
> ha halódik az aksi, hanem egyszercsak nem indít és kész.

Na  épp  ezen  meditáltam tegnap és ma reggel. Régen nagy hidegben azt
ajánlották,  hogy  mielőtt  önindítózunk,  kapcsoljuk fel 10-20mp-re a
világítást,  vagy  más  komolyabb  fogyasztót. Ettől kicsit összekapja
magát   az   akku,  langyosodik  picit  és ezután (már lámpa nélkül :)
) önindítózáskor nagyobb
teljesítménnyel  kezdi  forgatni  az  önindítót.  Bár, ha belegondolok
dieseleknél  az előizzítással pont ez történik. Ez állítólag az akkut is kíméli,
meg  a  kocsi  is  biztosabban  indul. A hőskorban télen
a zsigámat nagy mínuszokban mindig így is indítottam.  Csak,  hogy  ezek a mai akkuk
sokszor   valahogy  egészen másképp működnek mint a régiek. Van amelyik
a  vége fele, tényleg olyan mint egy elko. Az első 1-2mp-ben lök egy
nagyot  az  önindítón  (ez általában jó kocsinak elég is), de ha bármi
okból   -pl.  kifogyóban lévő tankkal ferdén álló kocsival- 10-15mp-ig
pörgetni   kellene   a   motort,   az első pár mp után mintha elvágták
volna. Ezeknél lehet, hogy rossz   ötlet   pl.  benzinesnél  az  indítózás   előtti  rövid  lámpa
felkapcsolás. Véleményetek szerint?

Az akku témától függetlenűl én egyébként -10 C fok alatt este lefekvés
előtt  inkább  járatom még pár  percig a kocsit, ha késő du. már nem volt
használva.  Ha  meg nagy ritkán igazi  zord  -20 fok körüli az éjszaka, van, hogy
egyszer  még 2-3 óra fele is kimászom az ágyból és beröffentem. Ártani
nem   árt   és   biztosan   indul majd reggel is. Maximum a Nejem visít,
járatás után, hogy hideg a lábam :).
-- 
Üdvözlettel,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro-etc mailing list