[elektro-etc] Kipufogo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Dec 16 13:26:55 CET 2010


trebi at algoritmic.hu wrote:
> Utángyártott hátsó dobokat üveggyapottal szokták kitömni. Fullra,
> ahova fér, oda betömik, a gáz ezen keresztül fog kijutni. Azt a
> fajtát használják, amit a tető  hőszigetelésére is használnak, a
> puhábbik, talán üvegszálas paplannak hívják. Jó szar dolgozni vele.
> Gyári csendesítés nem lesz belőle, de ha üres a dob, akkor sokat
> javít a helyzeten. Hogy üres vagy sem, az persze csak akkor derül ki,
> ha már felnyitottad egy flexszel. :)

Kopogtatásra hallani, hogy nem üres, szóval ez lesz, amit írsz.

Megoldódott a dolog. Felraktam azt, amelyik mechanikusan jobban illeszkedik, de 
előtte beletömtem a végébe 2 db mosogató-fémszivacsot, meg hogy ki ne 
pufogtassa, kereszbe egy M5-ös orsót a végein 2-2 anyával.

TÖK JÓ LETT! :-)

Bentről hallgatva már pont olyan, mint a régi volt. Kintről még kicsit hallani, 
hogy azért nem az igazi, de befér még jó sok ilyen. Na de nem akarom nagyon 
lefojtani, ez már így tökéletes.

Ha nem találok ilyenből rozsdamenteset, az se baj, mert seperc alatt tudom 
cserélni, és filléres holmi.

Mást is próbáltam: a levett dobbal is elindítottam a motort. Hát nem gondoltam 
volna, de alig hangosabb, mint bármelyikkel. Szóval ezek valami elképesztően 
szarok lehetnek belül. El is határoztam, hogy a levettet felnyitom, hogy 
okuljak. Találtam egy linket, ahol leírják, hogy a motorhoz hangolást a középső 
dob végzi, tehát azt, hogy amikor befejeződik egy kipufogás egy adott hengerben, 
akkor még ki is rántja a maradékot maximálisan, a hátsó dob már csak a 
hangtompítást végzi. Már amelyik normális. Voltak ábrák is, hogy egy ilyen hogy 
épül fel. Hát majd meglátom, ha szétvágom, hogy ez hogy is van, és olyanra 
csinálható-e, amilyennek lennie kéne. Sokat persze nem hinném, hogy vacakolok 
vele, max a kíváncsiság fog hajtani. De csak majd nyáron. :-)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list