[elektro-etc] klimacsucs
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Dec 13 15:23:08 CET 2010
2010.12.13. 13:23 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Próbálok egybe reagálni, lehetőleg röviden a levelekre.
>
> Azt látom, hogy többen kifejezetten a bérek eltérésére utaznak. Pedig
> az nem a multik miatt van. Miért nem lehet tudomásul venni, hogy a
> volt szoci országok és a régebben eu orszgágok közötti bérek még
> mindig eltérnek, és ez nem a multik miatt van? Mindenféle eltér még,
> sok szempontból az árak, a hozzáállás sok dologhoz, a biztosítások, a
> lakásárak, szolgáltatások árai, szervizek díjai... egyszerűen a
> szóbanforgó hely megélhetési költségeihez, fejlettségéhez idomulnak a
> bérek.
A bajom az, hogy miért idomulnak ?
Miért nem magasabbak?!!
Hisz a "jótwevő" multi, ha valóban az volna
simán adhatna magasabb bért is...elbírná.
Ezzel szemben, inkább bizony
MÉG LEFELÉ is igyekszik nyomni...
Ezzel az a baj, hogy mint NAGY munkaadó
gátolja még azt a bérnövekedést is magától
alakulna a hazai kis/micro cégek körében, ahol
a munkavállaló kicsit jobb alku pozicióval bír...
Szóval a multi bizony a bér befagyasztás/erózió bajnoka!
Az EU-hoz közelítés fontos lassítója...
Mivel neki ez az érdeke, elsődlegesen.
> Meg lehet nézni, hogy egy-egy autógyárnak mekkora a beruházása egy
> üzem létrehozásakor, mennyi autót gyártanak ott évente, hány dolgozó
> kell ehhez... Ma az autógyárak között verseny van. Nyilván haszon
> nélkül nem érdemes működni. De az is biztos, hogy a haszonkulcsuk nem
> lehet elvetemülten nagy,
Nem is kicsi...érdemes számokat nézegetni!
Más kérdés, hogy a nyereségesség erősen
függ, attól hogy SIKERES-E egy adott model...
Mert ha nem akkor az sokba kerül.
Ennek ellenére a gyárak zömében
hatalmas rakás kp-k pihennek...
...ebből futja a gyári occsó hitelekre is pl.
KJ
> hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list