[elektro-etc] vegre egy normalis cikk a 7fokos allatsagrol
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Dec 10 10:16:29 CET 2010
Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2010. december 10. 10:03):
>
>
> 2010.12.10. 9:27 keltezéssel, Xorn írta:
>>
>> Nem kell nagy muveszet hozza. Amikor a blokkolo kerek lekaparja magat
>> az aszfaltig, az ABS meg felusztat a frissen hullot ho tetejere. Detto
>> murva-kavics, sarfelhordas stb. Arrol nem is beszelve, hogy az ABS-nek
>> "gondolnia kell" arra is, hogy kormanyozni is akarnak, igy elvileg nem
>> is hasznalhatja ki a max. tapadast. Ezt persze kulonfele
>> gyorsulaserzekelokkel meg kormanypozicio-erzekelessel elbonyolitva meg
>> lehet oldani, de nem biztos, hogy ezt akarnam az automban.
>
> Én akarom...ABS+VSA/ESP
>
> Váratlanul szar féloldalas/csúszós út
> esetben már többször örültem, hogy
> kezelgeti helyettem a féket ráadásul
> KEREKENKÉNT külön-külön! ügyeskedve
>
> Igen megesik, hogy úgy érzi az ember nem fog eléggé.
> De kb. biztos, hogy blokkoló fékkel sem lassulna jobban!
nem biztos .
a fjordon van abs es amit valamiert nem szokas - probalgattam .
ha 30 felett lepek a fekbe mukodik, ha alatta , akkor nem .
a multkori onos eso utan abs-el feluszott es iranyithatatlan is volt -
mindig friss jegre futott az auto , amin nincs oldaliranyu tapadas .
29-rol fekezve nincs abs - egybol letapad - ha kormanyzok es
felengedem a feket , akkor betonon fog meg a felengedeskor , tehat
nagyobbat mozdul a kormany iranyaba .
> Az ilyen nyálkás, kavicsos, stb felületen...
> Ezeken úgyan úgy ott a csúszás nyomom, pár cm-es szaggatással.
> Vagyis a technika nagyon pontosan a határon tartja!
igen . es egyuttal a szemet tetejen .
nem megy le a horeteg aljara , nem durja el a kavicsokat .friss ude
havon gurul mindig .
> Így alighanem a lehető legrövideb fékútat adva
> ami mellett még éppen ÍRÁNYÍTHATÓ marad a gép...
ez mindenkepp elonyos - ezert jo az abs .
> Ennél biztosan nem tudok jobban fékezni
> lábbal az útminőségek mondjuk 98%-ban !!!
>
> A maradék 2% pedig oly ritka a való világban
> (friss hó, mély homok/murva, stb...) hogy nem érinti
> a vezetők mondjuk 99,99%-t egész életében sem.
a maradek 2%-ban tortenik a balesetek 90+%-a . akkor amikor epp
rosszabb az abs miatt az auto .
most is . de hala az abs-nek az emberek nem ertik meg es nem tanuljak
meg az auto fizikajat , mert az abs es az esp dolga hogy egy feluletet
kepezzen a valosag es a sofor koze , ami akkor hagyja cserben amikor
gondolkodnia kene
> Szóval én ABS+VSA/ASP (kipörgés gátló) párti vagyok.
en is , de eros korlatokkal
btw , van can busz hiba , van gazpedal hiba - esp es abs hiba nincs ?
vagy csak nem bizonyithato az ezaltal okozott hiba ?
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list