[elektro-etc] E10 benzin
potyo
potyo.ada at gmail.com
Mon Dec 6 15:12:32 CET 2010
Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> írta (2010. december 6. 15:01):
>
>
> On 2010.12.06. 14:54, potyo wrote:
>>
>> Fuzesi Arnold<arnold.fuzesi.lista at gmail.com> írta (2010. december 6.
>> 14:41):
>>>
>>> E10:
>>>
>>> http://www.kronika.ro/index.php?action=open&res=44814
>>>
>>> Egy nemet forumban bukkantam rá hogy pánikolnak a népek.
>>>
>>> http://www.acea.be/images/uploads/files/20101123_E10_compatibility.pdf
>>>
>>> Kb. jogosan ahogy nezem....
>>
>> 95-ös benzinben 5% van, nem érzem, hogy olyan nagy valami lenne a még
>> +5%. Mitől pánikolnak?
>
> Valszeg okkal vannak a listan az autok... gyanitom nem teljesiti az
> emisszios normakat E10-zel es pl egy muszakin bukta. Nemetek komolyabban
> veszik ezt mint mi. Multkor egy taxist oltottam le hogy fasza hogy E85-tel
> jar felesben, de hig lesz a keverek ha nem tesz ellene vmit, es
> telemocskolja a varost, azon tul h szetesik a kocsija szep lassan. Nem
> ertette mibajom :)
>
> Nemtom a lambda szabalyzas mekkora -+ elterest tud "behuzni" jellemzően.
Szerintem amennyit a gyártó megenged. Mert ugye valami korlátot kell
húzni, hiszen ha a szonda a szar, akkor azt valamiből fel kell
ismernie és ezt másból nem tudja, mint hogy a többi szenzor alapján az
előre programozott határig elmenve is még hülyeséget mutat, akkor
valami nincs rendben. A keverékösszetétel terén szerintem sok esetben
csak táblázat illetve firmware kérdése a dolog, csak ezt biztos nem
reklámozzák a gyártók...
Amúgy láttam már olyanokat is, hogy egyik helyen az szerepel, hogy az
Opel melyik benzinmotorjaiba nem ajánlja a gázüzemet, aztán meg máshol
a gyári garancia megtartása mellett szereli be a szervíz ugyanezen
motoros autókba a gázszettet.
>
>>> más, ez se dizel:
>>>
>>> http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/12/05/negy_liter_alatt_fogyaszt_az_uj_yaris/
>>>
>>> Az egyre növekvő méretek ellenére a Yarishoz továbbra is nagyon alacsony
>>> fenntartási költségeket garantál a gyár: az új 1,3-as benzinmotor
>>> átlagfogyasztására 3,8 litert ígérnek. Ez a Japánban forgalmazott
>>> benzines
>>> autók egyik legjobb értéke, állítja a Toyota.
>>
>> Namost ez relatív, hogy mi az alacsony fenntartási költség, mert ez
>> így nem azt mondja, hogy ha "véletlenül" mégis 6 litert enne normál
>> használatnál, akkor állják a 2,2 liter különbség árát. Szóval jó
>> marketingduma, nem lehet a töküket elkapni, ha mégse úgy van...
>
> Ennyi erővel hazudhatnának bármit. :)
Szoktak is sokmindent...
More information about the Elektro-etc
mailing list