[elektro-etc] biciklis gondok...

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Sun Dec 5 19:24:29 CET 2010


ha a bringa jelentosen lassabb, akkor en nem megyek bringaval.

a hatizsakos baratod jo esellyel nem nagyon ment at piroson, csak elorement a 
lampaig, lehet mire eloreert, zold is lett. azert a budaorsin nem hiszem hogy 
barki at merne menni a piroson. mondjuk aki a budaorsin siman bringazik, mar is 
elegge elvetemult lehet.

amikor hirtelen no az utak kapacitasa (pl lezart hid visszaadasa), akkor persze 
hogy lezenges van. hiszen a tomegek meg nem jottek ra, hogy nott a kapacitas. 
aztan hamar utannaszabalyoznak.

ma budapesten az uton levo autok szamat az korlatozza, hogy az embereknek van 
egy tureshataruk. mindenkinek megvan, hogy mi az az utazasra forditott ido, ami 
fole nem hajlandoak menni. ha noveled az utak kapacitasat, akkor csokkennek az 
eljutasi idok, es lesznek olyanok, akik eddig nem jartak kocsival dolgozni mert 
sokaig tart (tul van nekik a hataron), de mostmar belefer. ugyanigy elotte nem 
vallalja be azt a melot a varos masik vegen, mert elmegy a fel napja 
kozlekedessel, de mostmar bevallalja, es iyg tovabb. a vegeredmeny, hogy pont 
ugyanakkorara beall a dugo. az egesz rendszer a dugo nagysagara szabalyoz, azt 
tartja konstanson, hiaba valtoztatgatod a kapacitast. ugynigy ha lezarnak egy 
fobb utat, az elejen nagy a kaosz, de aztan megtalaljak a keruloket, meg egy 
joparan letesznek arrol, hogy abban a napszakban oda menjenek ugy mint elotte. 
es par het alatt kialakul az uj rend, kb ugyanakkora tomeggel mindenutt, mint 
elotte.

vajk





________________________________
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Sun, 5 December, 2010 16:51:21
Subject: Re: [elektro-etc] biciklis gondok...

vajk fekete wrote:
> de a biciklistak nem az autosok rovasara foglaljak a helyet!
> 
> alig ismerek olyan bringast, akinek ne lenne autoja.
> 
> amikor bringazok, akkor pont nem a masfel tonnas autoval foglalom el
> az utat, hanem bringaval. ugyanazt az utat. nem foglalom az "autosok"
> elol, hiszen ha nem bringaznek, akkor kocsival lennek ugyanott, es
> azt a helyet akkor sem hasznalhatnak autozasra.

Na de a bringa sokkal lassabb, ha lehet menni.

Múltkor figyeltem meg, egy jól felismerhető hátizsákú fazon ment el mindig az 
autók mellett, amik álltak a piros lámpánál. Egészen a budaörsi úttól a hősök 
teréig együtt mentünk, csak ő mindig lemaradt, amikor az autóknak lehetett 
menni, aztán a lámpákat mindig leszarta, valahogy átkeveredett, és megelőzte a 
sort. Szinte fillérre egyezett az átlagsebessége az enyémmel ezen a szakaszon.

Na most, ha ő úgy kerekezik, hogy a sávban nem szabad mellette elmenni, mert 
középre áll, akkor az egész hóbelevancot rohadtul feltartja. Hálistennek nem így 
csinálta, hanem a sáv jobb szélén.

Ja, és hogy a lánchídon nem szabad? Nem tudthatta, mert simán átment a lánchídon 
is. (Én se tudtam amúgy, nem is mernék rá fogadni.)

Arról gőzöm sincs, hogy lehetne egy budapest-szerű zsúfolt városban megoldani 
ezt a problémát.

Az viszont evidens, hogy a közlekedés javítása nem ront, hanem javít a 
helyzeten. Pl amikor a margithidat átadták a forgalomnak, át lehetett szinte 
repülni a városon a lánchíd-alagút... hősök tere útvonalon az M3 felé. Itt 
biztos szerepet játszik, hogy ha kicsit csökken a torlódás, akkor ugyanaz az 
autó hamarabb elér az úticéljához, tehát kevesebb időt tölt az utakon. Ennek meg 
az a folyománya, hogy egy időben kevesebb autó van ugyanazon az útfelületen, ami 
miatt ugye gyorsabban lehet menni, amitől még hamarabb jut el mindenki a 
céljához, még kevesebb ideig van az utakon... :-)

Szóval itt mindig bejön egy pozitív visszacsatolás akármelyik irányban is. 
Emiatt alakulnak ki a dugók, csak ott a másik irányban billen.

hjozsi


      


More information about the Elektro-etc mailing list