[elektro-etc] Szervizkönyv

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Nov 19 11:52:41 CET 2009


Acs Gabor wrote:
> Akkor lehet, hogy ez a 2-3 deci nekem bennmaradt a rendszerben a
> fordított sorrend miatt?

Hol van a motorban a szűrőd?

Szerintem attól jön még kis olaj, amikor kiveszik a szűrőt, mert tekerve 
beömlik belőle valamennyi a motorba.

Ha magad akarsz úgy olajat cserélni, hogy a régiből minél kevesebb 
maradjon benne, akkor meg lehet csinálni, hogy kiszeded szintén a szűrőt, 
kiöntesz belőle mindent, ami kijön. Leengeded az olajat is, visszarakod a 
régi szűrőt, beleöntesz valamennyi (a minimumhoz közeli) új olajat, 
járatod kicsit a motort, aztán megint leereszted, szűrő ki (szerintem jó 
eséllyel mindegy, hogy mikor a lényeg, hogy a leeresztés folyamán már ne 
legyen ott a szűrő), aztán ha jól kicsurogta magát a már jóval tisztább 
olaj, akkor új szűrő berak, új olaj betölt.

Illetve vannak motormosó folyadékok is erre a célra, amik - állítólag - 
lerakódásokat is fel tudnak oldani. Szintén csak pár perces (max 
negyedórás) járatás kell hozzá ezzel.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list