[elektro-etc] orultek haza

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Nov 12 08:55:44 CET 2009


Hofferek Attila wrote:

> Mindig is lesznek olyan viszonylatok, ahol kevesebben utaznak, mint
> másokon. Azt mindig zárjuk be.

Nem. Azokat kell bezárni, amiken olyan kevesen utaznak, hogy az egy főre 
jutó költségből akár háztól-házig taxival is bőven kijön az utatatás úgy, 
hogy a taxi mesziről jön, tehát akár 4-szeres utat is megtesz.

Képtelen vagyok felfogni, hogy ezen mi a frászt nem lehet érteni. 
Valamelyik házon kívül, szempont vagy ilyesmi műsorban láttam konkrét 
helyet, ahol 1 db faszi volt, aki rendszeresebben (hetente 1-2 alkalommal) 
utazott egy ilyen vonaton, a többiek mind a vonathoz tartoztak, vagy azzal 
összefüggésben utaztak, pl a munkába be a mávhoz illetve haza, hogy ez a 
vonal működhessen.

Persze az az egy emberke is el tudott volna menni busszal, de valahogy 
neki ez közelebb volt.

Halottak napja környékén jártam egy kis délkeletmagyarországi városkában. 
Kíváncsiságból kimentünk a pályaudvarra. Ott volt a kubaszov sok sínpár, 
az épület, de sehol egy teremtett lélek nem volt. A sínpárok zöme 
rozsdásodott felül is, láthatóan nincs már értelme, hogy oda vonatokat 
tereljenek. Az emberek busszal vagy autóval közelítették meg a temetőt. 
Érthető, hiszen erről a pályaudvarról gyalog csak egy edzettebb emberke 
tud eljutni a városi célpontjához, mert mondjuk 2km-re van. A busznak meg 
több megállója lehet a városka különböző pontjain. A helyiek helyben főleg 
biciklivel közlekednek, aki autóval, az visz valamit, vagy messzebbről-re 
megy. Annyira nem szar a jólét, elég sokaknak van autója. A busz is eléggé 
kihasználatlan, messze nem olyan, mint egy bp. belvárosi buszé.

Hát ilyesmik a szürke tények. Nem a vasút változott meg, hanem az élet, az 
emberek, az utazási szokások, az autók száma. Ehhez muszáj igazodni. Ilyen 
egyszerű ez.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list