[elektro-etc] orultek haza
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Nov 12 08:55:44 CET 2009
Hofferek Attila wrote:
> Mindig is lesznek olyan viszonylatok, ahol kevesebben utaznak, mint
> másokon. Azt mindig zárjuk be.
Nem. Azokat kell bezárni, amiken olyan kevesen utaznak, hogy az egy főre
jutó költségből akár háztól-házig taxival is bőven kijön az utatatás úgy,
hogy a taxi mesziről jön, tehát akár 4-szeres utat is megtesz.
Képtelen vagyok felfogni, hogy ezen mi a frászt nem lehet érteni.
Valamelyik házon kívül, szempont vagy ilyesmi műsorban láttam konkrét
helyet, ahol 1 db faszi volt, aki rendszeresebben (hetente 1-2 alkalommal)
utazott egy ilyen vonaton, a többiek mind a vonathoz tartoztak, vagy azzal
összefüggésben utaztak, pl a munkába be a mávhoz illetve haza, hogy ez a
vonal működhessen.
Persze az az egy emberke is el tudott volna menni busszal, de valahogy
neki ez közelebb volt.
Halottak napja környékén jártam egy kis délkeletmagyarországi városkában.
Kíváncsiságból kimentünk a pályaudvarra. Ott volt a kubaszov sok sínpár,
az épület, de sehol egy teremtett lélek nem volt. A sínpárok zöme
rozsdásodott felül is, láthatóan nincs már értelme, hogy oda vonatokat
tereljenek. Az emberek busszal vagy autóval közelítették meg a temetőt.
Érthető, hiszen erről a pályaudvarról gyalog csak egy edzettebb emberke
tud eljutni a városi célpontjához, mert mondjuk 2km-re van. A busznak meg
több megállója lehet a városka különböző pontjain. A helyiek helyben főleg
biciklivel közlekednek, aki autóval, az visz valamit, vagy messzebbről-re
megy. Annyira nem szar a jólét, elég sokaknak van autója. A busz is eléggé
kihasználatlan, messze nem olyan, mint egy bp. belvárosi buszé.
Hát ilyesmik a szürke tények. Nem a vasút változott meg, hanem az élet, az
emberek, az utazási szokások, az autók száma. Ehhez muszáj igazodni. Ilyen
egyszerű ez.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list