[elektro-etc] utvonal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Nov 4 12:21:57 CET 2009


Xorn wrote:

> Ezt en is birnam, de nem ez a jellemzo, hanem a fix 70-re allitott
> tempomat hegyen-volgyon, arkon-bokron, es persze lakott teruleten at.
> Faluban dudalva megeloz, utana meg en ot az orszaguton, amikor
> kiertunk a falubol. Kovetkezo faluban detto ujra.

Nemtom, hol tapasztaltad, 2 napja lambadáztam végig oda-vissza sopronig a 
85-ösön. Van bőven település, és elég jól lelassított mindenki legalább 
60-ig, de inkább lejjebb. A kamionok tényleg nem rohannak, de asszem nekik 
nem is nagyon szabad.

A pályán viszont jól látszott, hogy műszakilag korlátozva van a 
sebességük. Vagy 5 esettel is találkoztam, amikor a szokott módon, 1cm/s 
sebességkülönbséggel előzték egymást. Valahogy ezt is türelemmel tudtam 
fogadni, és a többiek is annak tűntek.

> 70 a megengedett nekik, azert, hogy a biztonsagos elozeshez a kb. 20
> km/h kulonbseg meglegyen, megse kelljen gyorshajtani az autosnak.

Aha. Na mostantól ezt is tudom - amíg el nem felejtem.

> En meg a motort is leallitom a lampanal, ha hosszabb a piros. Es meg
> igy is el tudok indulni a lampa zoldjere - mas kerdes, hogy ilyenkor
> is ram dudalnak neha, mert szerintuk mar a sarga gondolatara fustolgo
> gumikkal kellene rajtolnom...

Ez inkább azt jelzi, hogy jó az autód műszaki állapota. Nálam valamikor 
szarakodik az immo... vagy riasztó. Volt, hogy vasúti sorompónál 
állítottam le a motort, aztán nem tudtam elindítani. Azóta csak a 
legritkább esetben követek el ilyet.

Mo-on valóban a sárgára szokás elindulni. Hallottam valahol, hogy jobb 
helyeken csak a zöldre, mert elkapják azt, aki már a sárgára teszi. Így 
van tényleg? (Nem szoktam külföldön vezetni.)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list