[elektro-etc] infuzio szetszedtem
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Tue Jun 30 12:36:30 CEST 2009
Ha a gyerekek nagy része második végére már megtanult olvasni, az nem az
oktatás hibáját mutatja. De hogy nem trendi olvasni, hanem mobilozni,
vásárolni, meg internetezni trendi, ezért szidhatnál sok mindenkit, a T
konszerntől a vodáig, a marketingeseket, az idióta kivagyista szülőket,
de a politikához ennek (kivételesen) szerintem nem sok köze.
Talán annyi, hogy a régi világban a 'szocialista erkölcs' nevében a
cenzúra nem engedte ezt, most pedig a demokrácia jegyében mindenki úgy
hülyíti a népet, ahogy a saját érdekei megkívánják.
Ha belegondolsz, épp az állami TV-n mennek normálisabb műsorok. Aki meg
(magán TV) nem kívánja magát alávetni az ORTT szigorának, megy
külföldre, hogy onnan hirdesse nekünk az igét.
Miért mutathatja a Cool főműsoridőben, ahogy a buzik nyalják-falják
egymást, a Roxy arról beszél, ahogy micimackó a répáját nézegeti a
tükörben, josibarátnál délután vérfertőznek meg csinálnak, amit csak
akarnak. Mindez szakemberek által kioptimalizálva, hogy mindenki tudja,
miről van szó, mégis törvényesen nehéz legyen belekötni.
Ez már tizenéve megy, kormányzó párttól függetlenül, a nép meg csak
egyre bunkóbb lesz.
Gábor
2009.06.30. 12:05 keltezéssel, Fuzesi Arnold írta:
> Most pont ezt a vilagot irtjak ki nalunk csirajaban...ahogy a
> mellekelt abra is mutatja....
>
> Legszörnyűbb hogy értelmes emberek hisznek ebben hogy ez vezet
> valahova.. :(
>
> Az ostoba biorobotnak hasznalt alulkepzett emberek tömegein kivül
> sehova nem vezet....
>
> Kerdezz meg egy pedagogust hogy a funkcionalis analfabetak szama
> mekkorat valtozott es merre az utobbi 10 evben.
> Sztem nem kell sok esz kitalalni hogy erősen nőtt.
>
> http://cegegeszseg.origo.hu/20081028-a-funkcionalis-analfabeta-nem-erti-amit-olvas.html
>
>
> "A pedagógusok jól ismerik a problémát. Az első, esetleg a második
> osztály végére a tanulók nagy része elsajátítja az olvasás-írás
> képességét, de azoknál, akiknél ez nem válik készséggé, évről évre
> romlik a teljesítmény. Gyakorlatilag 14 éves korra az iskolások
> harmada "elfelejt" olvasni. Ez nem pusztán az olvasás technikájára
> vonatkozik, sokkal inkább arra, hogy e tanulóknak gyakorlatilag
> fogalmuk sincs róla, mit olvasnak. A tanulmányok végeztével,
> elhelyezkedés után tovább romlik a helyzet, ha a munkakörhöz nem
> tartozik szorosan a mindennapi szövegértés és az írásbeli
> kommunikáció. Éppen ezért fordulhat elő, hogy valaki olyan
> munkaszerződést, hitelszerződést ír alá, amely rá nézve nem méltányos,
> hiszen hiába olvassa el újra és újra a szöveget, a jogi nyelvezetet
> végképp képtelen értelmezni.
>
> A funkcionális analfabéta számára hiányossága később sem neki, sem a
> környezetének nem tűnik fel, sőt, ha ki is derül, a környezet jól
> tolerálja. __Napjainkban nem az olvasás az információszerzés egyetlen
> lehetősége__ és formája. Korábban a napilapok olvasása is
> hozzátartozott a mindennapokhoz, sőt, a munkahelyeken is
> hozzájuthattak a munkavállalók a nyomtatott sajtóhoz. Ma a
> __televíziós műsorok__ is elegendők ahhoz, hogy valaki nagyjából
> tájékozott legyen, de a nagyvárosi életvitellel is rengeteg
> információhoz lehet jutni. "
>
> Ennyi...
>
> Tönkretett oktatás, megfelelően komponált TV műsorok... és le van
> hülyítve a tömeg... közben meg tejel, fizeti a mobiltelefonhitel
> után a kamatot stb....
>
> A.
>
More information about the Elektro-etc
mailing list