[elektro-etc] marketing (volt drotkerites)

k_tibor k_tibor at freemail.hu
Tue Jun 23 22:58:02 CEST 2009


Idevágó idézet:

- Rendben - támadt Ford a hajvágási specialistára. - Akkor halljuk,
mit csináltak eddig? Mik a terveik? Milyen elgondolásaik vannak a
tűzkifejlesztésről? 
- Hát én... izé... - mondta a fodrász. - Nekem csak néhány fapálcikát
adtak... 
- Na és mihez kezdett velük?...
A fodrász idegesen kotorászni kezdett a futószerelés fölső részében,
majd igyekezete gyümölcsét átadta Fordnak.
Ford a magasba emelte a tárgyat, hogy mindenki jól lássa.
- Hajcsavaró - állapította meg.
A tömeg éljenezni kezdett.
- Üsse kova! - mondta Ford. - Róma sem égett le egy nap alatt!
A tömegnek halvány gőze sem volt, hogy miről beszél, de ettől
függetlenül tetszett nekik a szöveg. Meg is éljenezték.
- Nos - mondta a lány -, maga nyilvánvalóan teljesen járatlan az ilyen
ügyekben. Ha olyan régóta benne volna a marketing szakmában, mint én,
tudná, hogy mielőtt bármilyen új termék kifejlesztésre kerülne,
először megfelelő felméréseket kell eszközölni. Utána kell járni, mi
az, amit az emberek a tűztől elvárnak, hogyan viszonyulnak hozzá,
milyen a dolog imázsa a szemükben... 
A tömeg feszülten figyelt. Arra vártak, hogy Ford valami csodálatosat
mondjon. 
- Beteheti a fülébe! - mondta Ford.
- Pontosan az efféle dolgok érdekelnek minket - helyeselt a lány. -
Lehet, hogy az emberek olyan tüzet akarnak, amit a fülükben tudnak
viselni. 
- Olyat akartok? - kérdezte Ford a tömegtől.
- Igen! - kiáltották néhányan.
- Nem! - kiabáltak mások boldogan.
Fogalmuk sem volt az egészről, de jól érezték magukat.
- És itt van az a kerékügy - mondta a kapitány. - Mi van a
kerékbigyóval? Borzasztó érdekes projektnek látszik.
- Na igen - mondta a marketinges lány -, azzal van egy kis nehézség.
- Nehézség?! - kiáltott fel Ford. - Miféle nehézség? Hisz nincs még
egy ilyen egyszerű gép az Univerzumban!
A marketinges lány rosszallóan nézett Fordra.
- Oké, Mr. Okostojás! - mondta. - Ha annyi esze van, akkor árulja már
el nekünk, hogy milyen színűnek kell lenni annak a keréknek!
A tömeg megvadult. Egyedül a védelem ellen, gondolták. Ford vállat
vont, és ismét leült a földre. 
- Te szentséges Zarqnon! - sóhajtotta. - Hát ezek nem csináltak az
égvilágon semmit? 




Tuesday, June 23, 2009, 5:26:46 PM, you wrote:

AG> Akkor tényleg nem ismeritek a modern marketinget. A volt nőm ebből 
AG> diplomázott -én meg hánytam a sok baromságtól. A marketingesek találnak 
AG> ki mindent, a termék bevezetését, a piac felmérést, az árat, az 
AG> életciklust, a mindent.
AG> A legnagyobb gond ezzel, hogy még működik is :(

AG> Az csak az ilyen olckúl embereknél van, mint én, hogy a nagyanyámék 
AG> egyszer vettek rádiót, és azt hallgatták egész életükben.


AG> Gábor

AG> 2009.06.23. 16:10 keltezéssel, Hofferek Attila írta:
>> vajk fekete írta:
>>> ott, hogy a termekfejlesztes azzal kezdodik, hogy a 
>>> marketing/kereskedelmi osztalytol megkapjak a celarat. ez tok komoly. 
>>> tehat leulnek, es azt mondjak: Most kitalaljuk, hogy mibol, hogyan 
>>> gyarthatunk zold keritesfonatot, aminek onkoltsegi ara 80ft/m2. 
>>> Szepen eloveszik a lehetseges alapanyagokat, beszallitokat, 
>>> technologiakat, es addig sakkoznak, amig bele nem fer a celarba. ha 
>>> ehhez le kell hagyni a horganyzast, vagy csokkenteni kell a horgany 
>>> vastagsagat, akkor ugy, ha reciklalt pvct kell hasznalni akkor ugy, 
>>> ha csokkenteni kell az UV stabilizalo adalek aranyat mert az draga, 
>>> akkor ugy.
>>
>> Szerintem ez nem marketing, vagy en vagyok fogalmi dugobaan. A 
>> marketing az az, hogy itt van az asztalon a termek, es mit nyomtassunk 
>> a szorolapra, meg mit nyomassunk a teveben, hogy jo sokan megvegyek. 
>> Amirol te irsz, az valami masik osztaly lehet.
>>



More information about the Elektro-etc mailing list